  • Data: 2007-09-27 08:31:19
    Temat: Re: Remanent "niedokończonych" produktów
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tzaxt4mmipkhj4@unk.compnet.com.pl...

> [...]
    > spisem z natury według cen zakupu lub nabycia albo według cen rynkowych z
    > dnia sporządzenia spisu, jeżeli są one niższe od cen zakupu lub nabycia;
    > spis z natury półwyrobów (półfabrykatów), wyrobów gotowych i braków
    > własnej produkcji wycenia się według kosztów wytworzenia, a odpadów
    > użytkowych, które w toku działalności utraciły swoją pierwotną wartość
    > użytkową, wycenia się według wartości wynikającej z oszacowania
    > uwzględniającego ich przydatność do dalszego użytkowania."
    >
    > Tutaj może być średnio, ale zaraz potem mamy:

    No właśnie średnio to wygląda bo skoro "spis z natury półwyrobów
    (półfabrykatów), wyrobów gotowych i braków
    własnej produkcji wycenia się według kosztów wytworzenia"
    to w takim razie co z robocizną? Architekt, geolog, geodeta - pośrednio
    wpływają na koszt wytworzenia , ekipa budowlana bezpośrenio

    > "
    > 3. Przy działalności usługowej i budowlanej produkcję nie zakończoną
    > wycenia się według kosztów wytworzenia, z tym że nie może to być wartość
    > niższa od kosztów materiałów bezpośrednich zużytych do produkcji nie
    > zakończonej.
    > "

    W świetle powyższego koszt wytworzenia jest więc wyższy niż wartość
    materiałów.

> [...]
    > przychodów w sposób następujący:
    > - do wartości spisu z natury na początek roku podatkowego doliczyć wartość
    > zakupu towarów handlowych (materiałów) z kolumn 10 i 11,
    > a następnie pomniejszyć o wartość spisu z natury sporządzonego na koniec
    > roku podatkowego,
    > "
    >
    > I tutaj też nie widzę niematerialnych składników - o ile w samym
    > rozporzadzeniu jest jeszcze miejsce na dowolnośc,
    > o tyle tutaj ewidentnie powiązano spis z natury z kol. 10/11 KPiR, a
    > robocizna idzie do 12 w końcu, albo do 13 jeśli

    Kolejny sprawa dochodzi.
    Powiedzmy, że księguję producję w toku czyli tworzę sobie w Subiekcie,
    którego używam komplet "budynek" i wrzucam do niego wszyskie materiały.
    W remanencie na koniec roku grzecznie stoi budynek. Ael to chyba nie koniec.
    Wydaje mi sie teraz, że koszt tego kompletu musi w jakiś sposób podnieść
    robocizna bo to koszt wytworzenia.
    Przez to robocizna nie byłaby kosztem do chwili sprzedaży budynku tak jak
    materiały.
    Tylko jak tę robociznę zapisać w księdze, żeby była ujęta w remanencie jako
    podniesienie kosztów wytworzenia?
    Ttochę się pogmatwało.

    pzdr, dyzmund