  • 1. Data: 2004-04-28 21:02:31
    Temat: Rozliczenie roczne-pilne pytanie
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Za pięć dwunasta......Przez caly rok gdzies tam pracowalem i mam nie
    udokumentowane przychody .Jak to mówią "na lewo".Tak sie niestety
    złożyło.Oczywiście osiągnąłem jakiś tam dochód bo rodzinę trzeba żywić.Jaki PIT
    mam złożyć do US ?

    dzięki z poradę-andrzej

  • 2. Data: 2004-04-28 21:23:37
    Temat: Re: Rozliczenie roczne-pilne pytanie
    Od: "A." <a...@o...pl>

    andrzej wrote:

> [...]
    > niestety złożyło.Oczywiście osiągnąłem jakiś tam dochód bo rodzinę
    > trzeba żywić.Jaki PIT mam złożyć do US ?

    tzw. zerowy, tzn. same 0.00. Jesli nie masz udokumentowanych
    przychodow (PIT11/PIT8) to w jaki sposob chcesz sie rozliczyc z US?
    Mozesz sobie tylko problemow napytac... Jesli oprocz 'lewych'
    przychodow masz tez (badz Twoja zona) cos udokumentowane, to
    wypelniasz PIT37 (w przypadku braku prowadzenia dzialalnosc
    gospodarczej), PIT36 (dzialalnosc gosp. na zasadach ogolnych).

    Pozdrawiam.
    --
    A.

  • 3. Data: 2004-04-29 03:53:46
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Czy wiekszych kłopotów nie będzie jak urząd zapyta z czego żyłem?
    Żona mnie nie utrzymuje.Jeśc trzeba (przynajmniej to) .
    Szczerze wyglada to tak .Prowadze DG na książce.Z roznych powodów(także
    zdrowotnych) to wzystko zaczeło padacRaz w miesiacu wystawialem fakture za
    faktycznie wykonana prace i byla ona zgodna z tym co otrzymywalem.Ale....przez
    ostatnie poł roku nie wysylalem do US zadnych dekl.Bo tak szie po prostu
    stalo.Miałem wszystko gdzies!Teraz mam zamiar to ująć w dekl.Czy PIT 36 i
    zał.B ? jak co roku czy unne formy dekl z pismem wujaśniającym do US.

    dzięki -andrzej

  • 4. Data: 2004-04-29 07:43:29
    Od: "A." <a...@o...pl>

    andrzej wrote:

    > Czy wiekszych kłopotów nie będzie jak urząd zapyta z czego żyłem?
    > Żona mnie nie utrzymuje.

    Co to znaczy? Zona nie pracuje i jedyny dochod to ten Twoj, czy
    macie rozdzielnosc majatkowa?

> [...]
    > PIT 36 i
    > zał.B ? jak co roku czy unne formy dekl z pismem wujaśniającym

    Na KPiR sie nie znam (rozliczam sie ryczaltem). Skoro wystawiales
    fakture, to powinienes miec wszystko zaksiegowane w papierach,
    oplacone skladki na ZUS i miesiecznie/kwartalnie powinienes sie
    rozliczac z US.

    Ja w razie watpliwosci pytam w moim US i robie, jak chca (ostatnio
    musialam zrobic korekty PIT11 za caly rok, bo zle obliczalam
    skladke na ubezp. zdrowotne) i jest OK. Jesli nie rozliczales sie z
    US w ogole, to nie wiem - byc moze mozesz zrobic to hurtem w
    rozliczeniu rocznym, a moze musisz nadlobic zaleglosci (nie wiem,
    czy mozna to nazwac korekta) i zlozyc papierki za ostatnie pol
    roku.

    Nie wiem, co to jest zalacznik B, ale podejrzewam, ze rozliczenie
    powinienes zrobic tak, jak w ubieglym roku.

    Pozdrawiam.
    --
    A.