  • Data: 2016-04-22 20:35:23
    Temat: Re: Róznice kursowe
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > Euro przeliczyło tylko to co zostało na wewnętrznym koncie. +
    > przeliczone zagubione 3 AUD z 1 zlecenia
    >
    > Jeszcze musisz uwzględnić czy środki pozostają na rachunku walutowym czy
    > od razu przewalutowane itd i wszystko da się przeliczyć - różnice
    > przecież można

    No kasa wirtualnie u niech jest w walutach w takich w jakich było zlecenie.
    czyli jak ktoś ustawia budżet zlecenia np. 30-250 USD to jest w USD, jak 250-750 AUD
    to jest w AUD. Prowizje 10% są także pobierane w kwocie zlecenia.

    Dopiero w chwili zlecenia wypłaty kwoty są przeliczane
    na PLN (w koncie wewnętrznym Freelancera).
    I przychodzą w PLN na konto w PLN.

    > liczyć częściowo i wg fifo czy co tam sobie przyjmiesz.
    > I nie mów, że się nie da, bo jest to upierdliwe, ale nie niemożliwe.

    Może i się da ale ja nie mam kursów PLN tych walut w chwili jak mi
    zabrali część zgromadzonych EURO na GBP (kurs EUR -> GBP jest)
    i tą kasę zabrali na poczet prowizji.

    Jedynie mam kurs PLN w chwili zlecenia przelewu bo wtedy przewalutowali.

    > Ja mam czysto i klarownie dwie waluty, wszystko pokazane,
    > kilka transakcji w miesiącu
    > a liczenie tego zajmuje mi dwie godziny.

    U mnie walut jest więcej bo cześć INR poszło na prowizję w EURO
    Część EURO poszło na prowizję w GBP i dopiero mam kurs GBP->PLN
    po 14 dniach ;)

    > Jeśli możesz wyliczyć jakoś podatek do zapłaty, to
    > masz wszystkie podkładki do różnic :-)

    Oczywiście, ze nie wiem jak policzyć, nie ma też żadnych tabel
    kursowych w tym serwisie :(

    Jakby nie liczyć wiadomo, że kursy takich pośredników są dużo gorsze od NBP i różnice
    kursowe wyjdą ujemne. Chętnie bym podarował te ~50 PLN
    wynikających z różnić kursowych, aby nie było problemów z udowodnieniem
    dlaczego na liście transakcji wymiany waluta PLN nie ma całej kwoty.

    Albo to nieszczęsne 3 AUD z zlecenia wymienione kilkanaście dni później po znacznie
    innym kursie niż reszta...(Wszystko w tym samym miesiącu na szczęście)

    Nie wiem czy jest sens komplikować FIFO etc. czy po prostu przeliczyć wg. tego co mam
    i tyle...