  • Data: 2016-04-22 20:18:25
    Temat: Re: Róznice kursowe
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-04-22 o 20:01, Adam pisze:

    > Rozumiem, tylko u mnie nie ma "przelewu" :) Tzn jest, ale dopiero
    > po przewalutowaniu i przelew obejmuje część wartości zlecenia lub
    > kilka zleceń w jednym przelewie PLN ;/ Więc się nic nie da z tego
    > wywnioskować.

    Zawsze się da coś wymyślić.

> [...]
    >
    > Mam więc kurs wymiany z AUD na PLN ale tylko części (> 85%).
    > Na otrzymanie pierwszej wypłaty czekałem prawie 20 dni.
    > Nie mogłem zlecić kolejnego przelewu
    >
    > 2. W międzyczasie wygrałem zlecenia w INR i w EURO. Przy drugim
    > serwis automatycznie wziął sobie prowizję 10% przeliczając sobie INRy.
    >
    > 3. Następnie zrobiłem dla brytyjskiej firmy, serwis zabrał prowizję
    > automatycznie z Euro zgromadzonego na wewnętrznym koncie (przeliczyli sobie
    > na 10% wartości zlecenia w GBP) - ubyło 30% Euro.
    >
    > Dopiero jak ten przelew pierwszy wyszedł mogłem zrobić drugi i zrobiło mi
    przewalutowanie wszystkiego na PLN. GBP są ok bo całe na PLN,
    Euro przeliczyło tylko to co zostało na wewnętrznym koncie. +
    przeliczone zagubione 3 AUD z 1 zlecenia

    Jeszcze musisz uwzględnić czy środki pozostają na rachunku walutowym czy
    od razu przewalutowane itd i wszystko da się przeliczyć - różnice
    przecież można
    liczyć częściowo i wg fifo czy co tam sobie przyjmiesz.
    I nie mów, że się nie da, bo jest to upierdliwe, ale nie niemożliwe.
    Ja mam czysto i klarownie dwie waluty, wszystko pokazane,
    kilka transakcji w miesiącu
    a liczenie tego zajmuje mi dwie godziny.

    > Więc mam zagwostkę czy użyć do różnic kursowych potwierdzenia transakcji
    Freelancera, ale niestety nie są na pełne kwoty, kursy są podane.
    Najlepiej bym tego nie księgował (bo tylko zwiększa to mój koszy), tylko
    boje się, że się ktoś przyczepi, ze nie ma różnić.

    Dlatego ci piszę, że wyliczyć się da,
    może nie wiesz jak, ale da się.
    Jeśli możesz wyliczyć jakoś podatek do zapłaty, to
    masz wszystkie podkładki do różnic :-)