    Subject: Re: Różnice kursowe paypal z prowizją
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Tue, 28 Sep 2021 23:13:31 +0200

    W dniu 2021-09-28 o 21:50, Adam pisze:
    > Dzięki za odpowiedź.

    > Ja niestety mniej ogarniam ;)

    A to ma mniejsze znaczenie. Ja robię teoretycznie w duchu przepisów,
    ale troche intuicyjnie. Kiedyś przy kontroli zapytali mnie jak to rozliczam,
    to wyjaśniłem własnymi słowami i pokazałem zeszyt ze swoimi bazgrołami
    dotyczacymi tych transakcji - same szyfry i słupki bez składu i ładu.
    Wyrazili zdziwienie, ale jak powiedziałęm, że mogą przeliczyć po swojemu i
    wtedy porównamy, to się nie zdecydowali :-)
    Więc rób tak, żebyś rozumiał co liczysz i zachowaj ducha przepisów,
    a wyjdzie Ci to co powinno.

    > Nie wiem czy Paypal wystawia jakieś faktury za swoje prowizje.

    No ale ta kwota jakoś znika, więc jako dokument księgowy
    jakaś operacja czy wyciąg jest dostępny.
    Jeśli nie ma faktury a kasa się rozchodzi czyli tak jakbyś zapłacił komuś
    w walucie i na takich warunkach rozliczysz

    > Czyli jakbym miał to policzyć?
    > Od kwoty FV przeliczonej wg. średniego NBP
    > 100 USD=392,76 PLN
    > Czy wystarczy jak odejmę ostateczną sumę w PLN, która wyjdzie
    > (czyli po potrąceniu tej prowizji i po przeliczeniu przez PP)?
    > Wyjdzie np. 351 PLN (i tyle PP przeleję na konto złotówkowe w PL).
    >
    > I różnica kursowa (w pozostałe wydatki) to po prostu 41,76 PLN?
    > Na DW napisać, kwota X obliczona wg. kursu NBP z dnia XX.YY.ZZ
    > Kwota Y faktycznie przeliczona przez Paypal (po potrąceniu prowizji)?

    Nie bardzo rozumiem co tu zapodałeś, ale kwotę sprzedaży masz po średnim NBP
    z wiadomego dnia 392,76. Potem znikło ci 5 dolarów po średnim NPB z dnia
    poprzedniego roboczego kiedy to zdarzenie miało miejsce i potem
    prezwalutowałeś resztę po kursie PP. Każde zdarzenie osobno - razem to
    byś mógł ująć gdyby prowizja była po kursie PP, ale wg mnie tak nie
    jest, chyba, że zabierają Ci złotówki.
    Prowizję bym liczył jako odrębny wydatek po kursie średnim NBP tak jak
    się liczy kurs do kosztów.