    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 28 Sep 2021 14:50:56 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Różnice kursowe paypal z prowizją
    From: Adam <a...@g...com>

    Jeszcze raz dziękuję.

    > to wyjaśniłem własnymi słowami i pokazałem zeszyt ze swoimi bazgrołami
    > dotyczacymi tych transakcji - same szyfry i słupki bez składu i ładu.
    Najważniejsze, że wiesz co tam jest ;)

    > No ale ta kwota jakoś znika, więc jako dokument księgowy
    > jakaś operacja czy wyciąg jest dostępny.
    > Jeśli nie ma faktury a kasa się rozchodzi czyli tak jakbyś zapłacił komuś
    > w walucie i na takich warunkach rozliczysz

    Mam następujące papiery/PDFy z Paypal (z tego samego dnia)
    1. Wpłata klienta na której jest:
    kwota brutto powiedzmy 100 USD
    opłata w systemie PP 5 USD
    kwota netto np. 95 USD

    2. Drugi dokument z przewalutowania USD na PLN
    kwota brutto powiedzmy 95
    opłata 0
    kwota netto 95
    przeliczenie 95 USD | kurs 3.8028 | 361.27 PLN.

    Oczywiście mam również:
    + FV sprzedaży 100 USD i kurs średni NBP (z poprzedniego dnia roboczego).
    + ewentualnie dokument zlecenia przelewu w PP tych 361,27 PLN na konto bankowe.

    > Nie bardzo rozumiem co tu zapodałeś, ale kwotę sprzedaży masz po średnim NBP
    > z wiadomego dnia 392,76. Potem znikło ci 5 dolarów po średnim NPB z dnia
    > poprzedniego roboczego kiedy to zdarzenie miało miejsce i potem
    > prezwalutowałeś resztę po kursie PP. Każde zdarzenie osobno

    No tak to było.

    > Prowizję bym liczył jako odrębny wydatek po kursie średnim NBP tak jak
    > się liczy kurs do kosztów.

    Nie rozumiem jak mam to zrobić.

    1. Czy da się to załatwić na jednym DW (różnicy kursowej):
    kwota wyjściowa wg. NBP 100 USD=392,68 PLN
    - 5 USD * 3,9276 (kurs NBP z dnia poprzedzającego płatność) = 19,64 PLN
    - 95 * 3.8028 (kurs przeliczenia PP) = 361.27 PLN.
    = 11,77 PLN
    I te 11,77 zaksięgować w pozostałe wydatki?

    2. Trzeba zrobić dwa DW ?
    Tzn. osobno zaksięgować tę prowizję?
    - jeden prowizję PP 5 USD w pozostałe wydatki - ale tu chyba nie wystąpi różnica
    kursowa
    - jeden z przeliczenia, ale już 95 USD wg. kursu PP.?

    Przepraszam, że chaotycznie napisałem.