    Subject: Re: Różnice kursowe paypal z prowizją
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Wed, 29 Sep 2021 07:38:06 +0200

    W dniu 2021-09-28 o 23:50, Adam pisze:

    > Mam następujące papiery/PDFy z Paypal (z tego samego dnia)
    > 1. Wpłata klienta na której jest:
    > kwota brutto powiedzmy 100 USD
    > opłata w systemie PP 5 USD
    > kwota netto np. 95 USD

    A faktura i dokumenty operacje PP są z tego samego dnia?

> [...]
    >
    > Nie rozumiem jak mam to zrobić.
    >
    > 1. Czy da się to załatwić na jednym DW (różnicy kursowej):
    > kwota wyjściowa wg. NBP 100 USD=392,68 PLN
    > - 5 USD * 3,9276 (kurs NBP z dnia poprzedzającego płatność) = 19,64 PLN
    > - 95 * 3.8028 (kurs przeliczenia PP) = 361.27 PLN.
    > = 11,77 PLN
    > I te 11,77 zaksięgować w pozostałe wydatki?
    >

    > 2. Trzeba zrobić dwa DW ?
    > Tzn. osobno zaksięgować tę prowizję?
    > - jeden prowizję PP 5 USD w pozostałe wydatki - ale tu chyba nie wystąpi
    róşnica kursowa
    > - jeden z przeliczenia, ale juĹź 95 USD wg. kursu PP.?

    Jeśli Twoja faktura sprzedaży i operacje PP są z tego samego dnia, to możesz
    je załatwić niekoniecznie jednym dowodem, ale wyliczeniem na jednaj
    kartce i ująć możesz pod jedną pozycją. To kwestia techniczna. Jak mam
    kilkanaście wpłat w miesiącu,
    to liczę sobie w pamięci (w moim zeszycie) a sumaryczne różnice kursowe
    ujmuję w księdze jednym dokumentem - jedną kwotą- na koniec miesiąca.