    Subject: Re: Różnice kursowe paypal z prowizją
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Wed, 29 Sep 2021 10:06:15 +0200

    W dniu 2021-09-29 o 09:35, Adam pisze:

    > Mi nie zależy, żeby koniecznie wykazywać (osobno) tą prowizję.
    > Czy mogę ją pominąć w rozliczeniu kosztu, a uwzględnić tylko w obliczeniu RK
    > (aby zmniejszyć wysokość RK)?
    > tj. obliczyć na osobnej kartce (czy nawet na odwrocie DW). Cos w stylu:
    > FV 100 USD=392,68 PLN (kurs średni NBP z dnia X)
    > Prowizja 5 USD * 3,9276 (kurs NBP z dnia Y) = -19,64 PLN
    > Przeliczenie kursu PP - 95 USD * 3.8028 (kurs przeliczenia PP) = -361.27 PLN.
    > Różnica kursowa = -11,77 PLN

    Nie rozumiem co to znaczy "pominąć w rozliczeniu kosztu".
    Policz wszystko po kolei - dla każdej kwoty i operacji - na kartce (na
    odwrocie, obok, w zeszycie dodatkowym itp)
    i księguj sobie jedną pozycję albo z całego miesiąca albo z konkretnych
    transakcji
    jeśli chce Ci się robić tyle dowodów.

    > I to 11,77 zaksięgować w pozostałe wydatki.
    > A prowizji PP w ogóle nie księgować?

    Co to znaczy nie księgować prowizji?
    Chodzi Ci o samą wartość czy różnice kursowe?
    Czy chcesz sobie uprościć i przyjąć, że wpłyneło mniej kasy?
    Różnice kursowe i tak policzyć musisz od rzeczywistych kwot, więc i tak
    musisz
    rozbić na kwoty operacji, więc to co za problem gdzieś to ująć?
    Jest to trochę rachunków, ale nie przeskoczysz.
    Jak mnie kiedyś za przychodzący przelew eurowy obciążali 5zł ale w euro,
    to też musiałem liczyć jaki to kurs przy każdej wpłacie..
    Ale teraz przychodzące zagraniczne są bez opłat a jak sam przelewam,
    to opłatę każę potrącać ze złotówkowego i nie ma bałaganu.