    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt - pytanie o kwity zakupu...
    Date: 11 Feb 2006 19:49:11 +0100

    > Czesc
    > Czy bedac na ryczałcie trzeba koniecznie miec kwity(rachunki) zakupu?
    > Chciałbym handlowac na aukcjach roznymi starociami, ktore kupuje na pchlim
    > targu od osób prywatnych

    Tak - powinieneś rejestrować zakp towarów handlowych - w rejestrze zakupu dla
    potrzeb PCC - wzór w internecie + umowa z osoba fizyczną.

    > i jakos nie usmiecha mi sie spisywac umów na kazdą rzecz z osobna wartą 5
    > czy 10 zł... (zwlaszcza ze ludzie na targu raczej sie nie zgodza na takie
    > umowy)

    > Czy ktos wie co mówia o tym przepisy i czy jest to jakoś sensownie
    > rozwiazane?
    >
    > pozdr
    > M.
    Przeczytaj przepisy o sprzedaży rzeczy używanych , antyków itp.

    Rejestr umów dla potrzeb PCC - o ile masz umowy i go prowadzisz - zabezpiecza
    Cię przed ;
    -oskarżeniem o paserkE ,- dane sprzedającego- przedmiot umowy , oświadczenie o
    własności , identyfikacja przedmiotu itd !
    -PCC o ile - wartość zakupu jednostkowego nie przekracza 1000,pln
    - urealnia remanent roczny z natury ,(obowiązkowy także dla ryczałtowców)
    - pomaga obliczyć kwotę zwolnienia z VAT - VAT marża,
    - zabezpiecza przed oskarżeniem o "pranie pieniedzy"

    Ale zawsze mozna inaczej i "po bandzie" - pzdr-Kriss