    From: "k" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt - pytanie o kwity zakupu...
    Date: 11 Feb 2006 19:54:21 +0100

    > Polecam lekturkę a w szczególności pkt. 16
    > http://www.ehandel.pit.pl/pages/i/934.php
    >
    > --
    > Z pozdrowieniami i uśmiechami...
    > wojjan
    > http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=443
    2022

    Za powowłaną stroną ;

    Mam firmę. Często skupuję przedmioty używane, np. na giełdach staroci, na
    aukcji internetowej, od osób fizycznych nie prowadzących działalności
    gospodarczej. Nie ma możliwości otrzymania faktury czy rachunku, ludzie nie
    chcą podpisywać umów z obawy przez urzędem skarbowym. Jak udokumentować taki
    zakup?

    Dla udokumentowania zakupu od osób nie prowadzących firm rzeczy innych, niż
    odpady poużytkowe stanowiące surowce wtórne (takie, jak akumulatory, oleje,
    opony czy druki reklamowe) możliwe jest jedynie podpisanie umowy sprzedaży,
    zawierającej: numer umowy, określenie stron, datę podpisania, datę zakupu,
    określenie przedmiotu umowy z podaniem ilości i jednostki miary, podpisy
    stron. Niezbędne będzie również otrzymanie pokwitowania zapłaty albo zawarcie
    takiego pokwitowania w treści umowy. Nie jest prawdą obiegowe twierdzenie, że
    na podstawie umowy sprzedaży nie jest dopuszczalne udokumentowanie zakupu
    towarów w księdze przychodów i rozchodów. Jeżeli sprzedający nie podpisze
    umowy, nie będzie możliwe wprowadzenie wydatku do kosztów uzyskania przychodu
    w kpir. W przypadku zakupu na aukcji internetpowej dla udokumentowania zakupu
    nie wystarczy wydruk stron z aukcją i przelew, niezbędne będzie również
    podpisanie umowy.

    Po pierwsze to bełkot , po drugie dotyczy pkpir - czyli zasad ogólnych.

    Pzdr-Kriss