    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt - pytanie o kwity zakupu...
    Date: Mon, 13 Feb 2006 13:32:11 +0100

    On Sun, 12 Feb 2006, alexxb1 wrote:

    > Z tego co sie dowiedzialem, można chyba wypisywać sobie tzw. "kwit
    > wewnetrzny" gdzie opisuje sie co i gdzie sie zakupiło?

    Weź w garść rozporządzeni o KPiR i *przeczytaj*.
    Paragrafy od 12 do 14.
    Naprawdę... warto (całe, a nie tylko te 3 paragrafy :))
    Ale zastrzegam że to o KPiR :) do ryczałtu pewnie jest podobne.

    > Czy restauracje kupujace pietruszke od babć na targu tez spisuja umowy?

    § 14.
    1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczšcych
    niektórych kosztów (wydatków), mogš być sporzšdzone dokumenty [...]
    [...]
    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogš dotyczyć wyłšcznie:
    [...]
    3)  wartoœci produktów roœlinnych i zwierzęcych pochodzšcych
    z własnej uprawy lub hodowli prowadzonej przez podatnika,
    [...]

    Wniosek - na pietruszkę można.
    Masz pytania ? ;)

    Tak, wbrew pozorom zasady *są ujęte w przepisach* i bez czytania
    tych *przepisów* nie da się obejść :)

    > Dobrze, przeczytam, ale podaj najpierw gdzie te przepisy można znależć.

    isip.sejm.gov.pl to *oficjalne* acz *nieobowiązujące* źródło prawa.
    Osobiście nie lubię PDFów, szczególnie że w ISIpie zdarzają się tak
    sformatowane że w środku są "ukryte" poprawki (co powoduje że
    "szukaj" nie znajduje tekstu który *widać*, bo w śrosku jest
    niewidoczna poprawka).
    Jest wiele serwisów które dają darmowo HTMLe, na przykład
    www.podatki.pl
    Wymaga rejestracji, ale *darmowej*.

    > Nie przekonuje mnie przed czym mnie zabezpiecza rejstr PCC. Pytanie tylko -
    > czy jest on konieczny (wymagany przez prawo) dla
    > wszystkiego, czy niekonieczny...

    Rejestr PCC jest konieczny jak ktoś kupuje "na cele DG" i z tego
    tytułu musi odprowadzać PCC od umów.
    Ustawa o PCC:
    +++
    Rozdział 5
    Zapłata, pobór i zwrot podatku
    Art. 10.
    1. Podatnicy [...]
    2. Płatnikami podatku są:
    1) notariusze - od czynności cywilnoprawnych dokonywanych
    w formie aktu notarialnego,
    2) nabywcy rzeczy - od umów sprzedaży, jeżeli nabywca kupuje
    te rzeczy do przerobu lub sprzedaży.
    3. Płatnicy obowiązani są uzależnić dokonanie czynności cywilnoprawnej
    lub wypłacenie należności od uprzedniego zapłacenia podatku.
    3a. Płatnicy wpłacają pobrany podatek na rachunek organu podatkowego
    właściwego ze względu na siedzibę płatnika.
    [...]
    4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi,
    w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady poboru podatku
    przez określenie: wzoru deklaracji, sposobu pobierania,
    zapłaty i zwrotu podatku oraz sposobu prowadzenia rejestrów
    tego podatku.
    ---

    Minister rozporządzenie AFAIK wydał, na podatki.pl powinno być.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, bez PCC :), bez kasy fiskalnej)