    From: icek2 <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód, VAT i rok 2009...
    Date: Sat, 27 Dec 2008 13:20:15 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > IMHO:
    > - ETS podważył wprowadzanie *ograniczeń* do odliczania VAT. Taka zasada
    > wynikała z ówczesnej VI Dyrektywy i wynika z aktu ktory ją na dziś
    > zastępuje
    > - oczywiste jest, że wprowadzenie *możliwości* odliczania VAT jest
    > zgodne z unijnymi przepisami o VAT
    podważył w kwestii odliczania VAT od paliwa, ale to implikuje (IMO)
    prawo do odliczenia VAT od auta - bo te same przepisy to regulowały

    > Z tego wynikałby mi wniosek, że prawo do odliczania VAT powinno
    > przysługiwać od każdego samochodu, który podpadałby pod *dowolny*
    > z przepisów pozwalających odliczyć VAT. Włącznie z kratką i "wzorem
    > Lisaka".
    > BTW: taki wniosek wychodził już za czasów "wzoru Lisaka" :D
    a jak to było z kratkami, przed 2004
    wówczas moja świadomość nie przypomina sobie tego :D
    tzn. nie wiem jak to było przed 01.05.2004

    i drugie pytanie
    czy było tak, ze mozna było odliczac od dowolnego auta o dopuszczalnej
    ładowności ponad 500kg

    albo kratka?
    tzn. czy auta o dopuszczalnej ładowności ponad 500kg musiały także mieć
    "kratke" ?

    --
    pozdros
    icek