    From: icek2 <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód, VAT i rok 2009...
    Date: Sun, 28 Dec 2008 11:18:46 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ano, był kiks i dualizm prawny.
    > USy przez jakiś czas "przepuszczały" interpretacje, że samochód
    > spełniający warunki do bycia ciężarówką, na podstawie akceptacji
    > stacji diagnostycznej, może być zaliczony do samochodów nieosobowych.
    > Aż któryś kontroler US przeczytał przepisy :P, ścignął podatnika
    > i poszli do NSA.
    > Wyszło że US miał rację - warunkiem była *homologacja*, a nie
    > zaklasyfikowanie zgodnie z przepisami PoRD!
    > O ile pamiętam, z okazji groźby dużej afery (nie wiem czy chodziło
    > o 150 000 podatników czy 250 000, ale tego rzędu liczbę, z korektą
> [...]
    czyli jakby co, to będzie montaż kratki

    a jaki teraz może być rozwój wydarzeń?
    tzn. na co trzeba czekać, by mieć zielone światlo?
    jakiś wyrok polskiego sadu? interpretacja fiskusa?

    na pomoc fiskusa nie ma co liczyc, skoro vice minister finansów
    powiedział: podatnik musi zastanowić sie, czy mu się opłaca
    :)

    --
    pozdros
    icek