    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód, VAT i rok 2009...
    Date: Mon, 29 Dec 2008 09:18:34 +0100

    On Sun, 28 Dec 2008, icek2 wrote:

    [...cięcie pół strony cytatu...]

    > a jaki teraz może być rozwój wydarzeń?
    > tzn. na co trzeba czekać, by mieć zielone światlo?

    IMHO jak ktoś chce "już" to musi na własną odpowiedzialność.
    Jak ktoś jest pewien swego, to pozostaje mu robić "jak uważa"
    i nastawić się na procedurę poniżej, jeśli będzie akurat jednym
    z tych "na których trafi na tych bęc".
    Pozostaje wybranie wersji 1 nie pociągającej zaległości finansowej
    i natychmiastowo odpalającej "procedurę" oraz wersji 2., w której
    jest ryzyko z okazji zaległości podatkowej, za to również szansa
    że "do mnie nie przyjdą" (a w szczególności nie przyjdą bez wyklarowania
    sytuacji).
    Wersja 1. to oczywiście złożenie do US deklaracji korygującej VAT
    za lata 2004..2008 i zażądanie zwrotu nieodliczonego uprzednio
    podatku w oparciu o art.86.13 ustawy o VAT. Z uzasadnieniem
    (wg art.81.2 Ordynacji) że to za zwrot od paliwa :P
    No i korekta PIT byłaby niezbędna.
    Wersja 2. to oczywiście odliczanie dalszych (od teraz) udokumentowanych
    kwot, bez robienia czegokolwiek.

    > jakiś wyrok polskiego sadu? interpretacja fiskusa?

    Jak idzie o wyroki, najlepiej NSA w apelacji :>, to owszem, taki
    wyrok daje "mocne podstawy" aby US się odczepił jeszcze na etapie
    kontroli.

    Ale:
    - taka procedura (US, odwołanie do IS, ew. zapłacenie kar i odwołanie
    do WSA, proces apelacyjny w NSA po odwołaniu się przez US) tak ze
    4 czy 5 lat potrwa
    - ktoś musi chcieć ją przejść. Może Ty? ;)

    pzdr, Gotfryd