    From: "latet" <s...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochod "na firmę" - kupować czy lizać?
    Date: Wed, 14 Mar 2007 11:47:37 +0100

    > A, i są dwa leasingi, opisałem tylko jeden (ten w którym
    > nabywca odlicza raty leasingu a nie amortyzacji).
    > Tu zajrzyj:
    > http://groups.google.pl/groups?as_q=leasing+kredyt&n
    um=100&as_ugroup=*.podatki

    Wszedzie wątki "kredyt vs. leasing", ale ja nie biorę pod uwagę kredytu.
    Albo kupuję za swoje, albo leasing.
    Ponoć lizing jest prostszy księgowo, ale widzę, że nie koniecznie,
    skoro wspomiałes, że i tak trzeba takie auto wpisać do "ST".

    Natomiast intrygują argumenty typu "lizing jest suoper,
    bo jak się kończy okres spłacania, to się wymienia samochód na nowy".
    Co to znaczy?
    Że się po prostu rozpoczyna kolejny leasing i spłaca od zera kolejny
    samochód,
    a stary "zabierają"? Średni interes.

    Mój problem jest natomaist taki, że samochód ktory mam obecnie w EŚT
    (już zamortyzowany), chcę sobie pozostawić. Czy da się obejść konieczność
    zapłacenia od niego podatku? Np. przez pozostawienie go w EŚT, ale nie
    generowanie już nim żadnych kosztów. Czyli jakby jest, ale nie używam.
    Pewnie nie za bardzo.

    Czy kupując nowe auto na firmę, i odliczając sobie cały dozwolony VAT,
    tzn. potrącając go przez ileś miesięcy (nie żądając zwrotu z US)
    także narażam sie na pewną kontrolę?

    Dzięki,

    latet