    From: "Piotr" <p...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochod w EST, ale nie amortyzowany
    Date: Sat, 11 Jan 2003 17:23:32 +0100

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:avjab9$250$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik NGO <n...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:avi7p5$945$...@n...gazeta.pl...

    > samochodu,
    > tys.
    > pochodna
    >

    > Praktycznie tak, choć wzór pozostaje ten sam jednakże w miejsce "A"
    > wstawiasz amortyzację całkowitą, czyli bez uwzględnienia progu 10 kEur
    > (obecnie 20 kEur)

    Pozwole sobie sie wtracic i zapytac: dlaczego A ma nie ma uwzgledniac
    ograniczenia do 20 kEur? Swoja watpliwosc podepre nastepujaco. Kupuje
    samochod za np. 60kE, po miesiacu i odliczeniu 1 raty amortyzacji
    postanawiam go sprzedac /a co, nie wolno?/ otrzymujac owe 60 kE;
    i teraz: w koszty wpisuje 333 E a faktyczna
    amortyzacja to 1000 E. Gdyby to "A" mialo odnosic sie do kwoty odpisow
    amortyzacyjnych bez owego oganiczenia do 20 kE, to przeciez nagle
    pojawia mi sie nieistniejacy w rzeczywistosci dochod 667 E. To chyba
    jest bez sensu, a napewno niezgodne z logika. Ja wiem, ze powolywanie
    sie na logike w przypadku US moze byc smieszne, ale dopoki nie zobacze
    podstawny prawnej nakazujacej traktowac owe A bez uwzglednienia
    nalozonych ograniczen (20 kE), to nie uwierze.

    Piotr