    From: "t-1" <t...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samotne macierzyństwo czy ślub?
    Date: Mon, 26 Mar 2012 10:21:36 +0200

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4f6d9e29$0$1258$65785112@news.neostrada.pl...
    > Kolejny obywatel w drodze i pytanie: co jest bardziej korzystne z
    > ekonomicznego punktu widzenia ślub i rozdzielność majątkowa, czy może brak
    > ślubu i "samotne macierzyństwo" matki?
    >
    > W przypadku ślubu, w grę wchodzi wyłącznie rozdzielność majątkowa.

    Samotne macierzyństwo ma obecnie więcej zalet niż wad.
    Ślub jest korzystny tylko w przypadku gejów. (wnioskuję z robionych przez
    nich kampanii)

    Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale widzę następujące zalety będące
    skutkiem działalności rządów i rozwoju społeczeństwa. Proszę specjalistów o
    uzupełnienie.

    Przede wszystkim w obecnych nowoczesnych czasach nie występują już żadne
    moralne naciski społeczeństwa takie jak:
    Pogarda otoczenia dla żyjących na kocią łapę.
    Samotna kobieta z dzieckiem nie jest już napiętnowana pogardą społeczną.
    Dziecko niemałżeńskie nie jest obecnie nazywane bękartem.

    Honor mężczyzny zobowiązujący go do założenia rodziny a później zapewnienia
    jej opieki i bytu na jak najwyższym poziomie nie jest już w cenie a nawet
    nie jest przez większość mężczyzn i kobiet rozumiany.

    Samotne macierzyństwo ma następujące zalety dla kobiety:
    Jak twierdzą młodzi małżeństwo zabija miłość.
    Brak trwałego związku z mężem potencjalnym alkoholikiem.
    Większa samodzielność matki i brak tyrana w domu uzurpującego sobie prawo do
    decydowania we wszystkich sprawach.
    Ułatwienia w opiece nad dzieckiem ze strony organów państwowych i
    organizacji społecznych.
    Pierwszeństwo w kolejce na miejsce w żłobku i przedszkolu dla dziecka.
    Potencjalnie większy zasiłek wynikający z mniejszych dochodów rodziny.
    Urlop macierzyński do własnej dyspozycji nie dzielony potencjalnie z mężem.
    Szybsze zejście z tego świata dziadków, rozgoryczonych postępowaniem
    wnuczki co może skutkować nabyciem mieszkania. (rodzice są już bardziej
    odporni na taki stres).

    Ma też zalety dla mężczyzny:
    Brak automatycznego uznania ojcostwa dziecka.
    Większa wolność kawalerska i możliwość manewru.
    Przedłużenie okresu poznania partnerki na okres po urodzeniu dziecka, co
    mocno zmienia jej charakter na gorsze.
    Brak jakichkolwiek zobowiązań finansowych ponad zasądzone przez sąd.

    t-1