    From: "Tomaszek" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samotne macierzyństwo czy ślub?
    Date: Mon, 26 Mar 2012 13:05:25 +0200

    "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:4f701952$0$1277

    > Skoro zostali pominięci, to chyba oznacza, że spadkodawca sobie nie
    > życzył,
    > żeby coś dostali?

    Wówczas stosuje się wydziedziczenie, i żaden zachówek nie przysługuje.
    Natomiast jest cała masa szemranych przypadków, gdy testament jest spisywany
    przez na wpół świadomą babcię pod naciskiem ze strony jednego spadkobiercy,
    a reszta prawowitych spadkobierców po prostu nawet o tym nie wie.
    Nie znasz historii z życia wziętych, gdy ktoś usiłuje przepisać mieszkanie
    swojej matki tylko i wyłącznie na swoje dzieci i tak długo wierci dziurę, że
    matka ulega. W testamencie określa tylko owe wnuki, a pozostałe jej dzieci
    (kompletnie nieświadome takiego stanu rzeczy) dostają figę z makiem. Dla
    takich między innymi osób są zagwarantowane zachówki. Nie widzę w tym
    niczego zdrożnego. Nie zawsze podział majątku odbywa się zgodnie z zasadami
    etyki. Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie.

    > Ja tam jestem za prawem, które pozwoli mi zapisać cały majątek kotu, bo
    > taką mam fantazję, a majątek jest mój i nic pazernej rodzince do niego.

    O ile się nie mylę, to masz takie prawo.
    Po prostu wydziedziczasz wcześniej prawowitych spadkobierców.
    Nie przepiszesz oczywiście majątku bezpośrednio na kota, ale na jego
    przyszłego opiekuna.