  • 11. Data: 2012-03-25 19:07:54
    Temat: Re: Samotne macierzyństwo czy ślub?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-03-25 19:01, Nikiel ;) pisze:

    > Nie nie zlikwidowali. Tak samo jak nie zlikwidowali podatku od spadku
    > i darowizn. Powiedzmy, że mieszkanie warte ok 300-400 tyś. Zapłać od
    > tego 20% podatku (60tys), bo konkubina nie jest zwolniona z podatku.

    A do tego dorzuć jeszcze bzdurne* prawo do zachowku.

    *bzdurne bo ogranicza moje prawo do dysponowania własnością.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 12. Data: 2012-03-25 20:34:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > testamenty zlikwidowali?

    Podatek spadkowy też?

    Jeszcze są takie rzeczy jak prawo do mieszkania w lokalu komunalnym
    albo spółdzielcze lokatorskie...

    Także dostęp do osoby i informacji o niej w razie choroby/wypadku...

    MJ

  • 13. Data: 2012-03-25 20:56:57
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 25 Mar 2012 04:58:13 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Jedno wiem, budowanie związku i rodziny na kryterium ,,jak łatwiej
    > uciec'' jest żałosne.

    Tak. Ale podobnie branie ślubu, bo 'trudniej będzie się rozejść'.
    --
    marcin

  • 14. Data: 2012-03-25 21:29:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.03.2012 20:56, zly pisze:

    > Tak. Ale podobnie branie ślubu, bo 'trudniej będzie się rozejść'.

    W pewnym sensie jest to lekko dojrzalsze. To znaczy samo BO, to owszem
    nie, ale ,,chcemy być razem, ale weźmy ślub, bo będzie nam w razie czego
    trudniej się rozejść'' już nosi znamiona większego rozsądku. Ktoś
    znający siebie, wiedzący, że jest w gorącej wodzie kąpany i że
    faktycznie mogą go ponieść nerwy, może trzasnąć drzwiami, a potem tego
    żałować, może doceniać właśnie taki aspekt skomplikowaności rozwodu.
    Pewne zobowiązania prawne mogą być pomocne.

    Nie tylko zresztą w tej sprawie. Ktoś, kto pracuje na umowę
    ,,śmieciową'' może np. pierdolnąć biznesem, jak się wkurzy i z dnia na
    dzień zrezygnować i żałować, a jak ma umowę o pracę z trzymiesięcznym
    wypowiedzeniem, to czasami bardziej przemyśli.

    To oczywiście kwestia charakteru, ale jako rasowy choleryk wiem, że
    często szybciej robię niż myślę, więc doceniam trochę te aspekty.

    Wracając do małżeństwa, to akurat podoba mi się to, co dziennikarzyny
    przebąkują ostatnimi czasy, że Kościół Rzymski chce dłuższej karencji
    zgłoszonego narzeczeństwa przed zawarciem małżeństwa.

    Szybkie śluby, szybkie rozwody, to niestety nie sprzyja rozwojowi
    społeczeństwa, choć oczywiście pewnie wrzucanie wszystkich do jednego
    wora jest błędne i pewnie wiele osób bez karencji prawnej decyzję
    przemyślało. Wielu też ma zdrowe podejście i w ogóle o rozwodzie nie
    myśli. Ale jak ktoś jest słabego ducha, to taka komplikacyjka rozwodowa
    może mu pomóc trzymać pion.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2012-03-26 09:16:07
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie pytałem o to co będzie kiedy się rozmyślimy. pytałem się o finansowe
    > korzyści z wzięcia ślubu, lub z "samotnego macierzyństwa".

    Ale dla kogo te korzyści - dziecka, Ciebie czy matki dziecka?
    Bo to nie musi się ze sobą pokrywać.

  • 16. Data: 2012-03-26 09:18:21
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > A do tego dorzuć jeszcze bzdurne* prawo do zachowku.
    >
    > *bzdurne bo ogranicza moje prawo do dysponowania własnością.

    Ale niebzdurne z punktu widzenia spadkobierców pominiętych w testamencie.

  • 17. Data: 2012-03-26 09:22:57
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tomaszek wrote:

    > Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Ale niebzdurne z punktu widzenia spadkobierców pominiętych w testamencie.

    Skoro zostali pominięci, to chyba oznacza, że spadkodawca sobie nie życzył,
    żeby coś dostali?
    Ja tam jestem za prawem, które pozwoli mi zapisać cały majątek kotu, bo taką
    mam fantazję, a majątek jest mój i nic pazernej rodzince do niego.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 18. Data: 2012-03-26 10:21:36
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    > Kolejny obywatel w drodze i pytanie: co jest bardziej korzystne z
    > ekonomicznego punktu widzenia ślub i rozdzielność majątkowa, czy może brak
    > ślubu i "samotne macierzyństwo" matki?
    >
    > W przypadku ślubu, w grę wchodzi wyłącznie rozdzielność majątkowa.

    Samotne macierzyństwo ma obecnie więcej zalet niż wad.
    Ślub jest korzystny tylko w przypadku gejów. (wnioskuję z robionych przez
    nich kampanii)

    Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale widzę następujące zalety będące
    skutkiem działalności rządów i rozwoju społeczeństwa. Proszę specjalistów o
    uzupełnienie.

    Przede wszystkim w obecnych nowoczesnych czasach nie występują już żadne
    moralne naciski społeczeństwa takie jak:
    Pogarda otoczenia dla żyjących na kocią łapę.
    Samotna kobieta z dzieckiem nie jest już napiętnowana pogardą społeczną.
    Dziecko niemałżeńskie nie jest obecnie nazywane bękartem.

    Honor mężczyzny zobowiązujący go do założenia rodziny a później zapewnienia
    jej opieki i bytu na jak najwyższym poziomie nie jest już w cenie a nawet
    nie jest przez większość mężczyzn i kobiet rozumiany.

    Samotne macierzyństwo ma następujące zalety dla kobiety:
    Jak twierdzą młodzi małżeństwo zabija miłość.
    Brak trwałego związku z mężem potencjalnym alkoholikiem.
    Większa samodzielność matki i brak tyrana w domu uzurpującego sobie prawo do
    decydowania we wszystkich sprawach.
    Ułatwienia w opiece nad dzieckiem ze strony organów państwowych i
    organizacji społecznych.
    Pierwszeństwo w kolejce na miejsce w żłobku i przedszkolu dla dziecka.
    Potencjalnie większy zasiłek wynikający z mniejszych dochodów rodziny.
    Urlop macierzyński do własnej dyspozycji nie dzielony potencjalnie z mężem.
    Szybsze zejście z tego świata dziadków, rozgoryczonych postępowaniem
    wnuczki co może skutkować nabyciem mieszkania. (rodzice są już bardziej
    odporni na taki stres).

    Ma też zalety dla mężczyzny:
    Brak automatycznego uznania ojcostwa dziecka.
    Większa wolność kawalerska i możliwość manewru.
    Przedłużenie okresu poznania partnerki na okres po urodzeniu dziecka, co
    mocno zmienia jej charakter na gorsze.
    Brak jakichkolwiek zobowiązań finansowych ponad zasądzone przez sąd.

    t-1

  • 19. Data: 2012-03-26 13:05:25
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:4f701952$0$1277

    > Skoro zostali pominięci, to chyba oznacza, że spadkodawca sobie nie
    > życzył,
    > żeby coś dostali?

    Wówczas stosuje się wydziedziczenie, i żaden zachówek nie przysługuje.
    Natomiast jest cała masa szemranych przypadków, gdy testament jest spisywany
    przez na wpół świadomą babcię pod naciskiem ze strony jednego spadkobiercy,
    a reszta prawowitych spadkobierców po prostu nawet o tym nie wie.
    Nie znasz historii z życia wziętych, gdy ktoś usiłuje przepisać mieszkanie
    swojej matki tylko i wyłącznie na swoje dzieci i tak długo wierci dziurę, że
    matka ulega. W testamencie określa tylko owe wnuki, a pozostałe jej dzieci
    (kompletnie nieświadome takiego stanu rzeczy) dostają figę z makiem. Dla
    takich między innymi osób są zagwarantowane zachówki. Nie widzę w tym
    niczego zdrożnego. Nie zawsze podział majątku odbywa się zgodnie z zasadami
    etyki. Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie.

    > Ja tam jestem za prawem, które pozwoli mi zapisać cały majątek kotu, bo
    > taką mam fantazję, a majątek jest mój i nic pazernej rodzince do niego.

    O ile się nie mylę, to masz takie prawo.
    Po prostu wydziedziczasz wcześniej prawowitych spadkobierców.
    Nie przepiszesz oczywiście majątku bezpośrednio na kota, ale na jego
    przyszłego opiekuna.

  • 20. Data: 2012-03-26 13:38:54
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tomaszek wrote:

    > Wówczas stosuje się wydziedziczenie, i żaden zachówek nie przysługuje

    Sam wiesz, że tak naprawdę to jest niewarte papieru, na którym zostało
    spisane. Wydziedziczyć jest ciężko, i trzeba udowadniać, że wydziedziczany
    jest wielbłądem.

> [...]
    > wie. Nie znasz historii z życia wziętych, gdy ktoś usiłuje przepisać
    > mieszkanie swojej matki tylko i wyłącznie na swoje dzieci i tak długo

    No cóż - ryzyko. Babcia też może mieć fantazję i takie wysępione mieszkanie
    tak zadłuzyc, że spadkobierca będzie je spłacał do końca życia;-)

    > W testamencie określa tylko owe wnuki, a
    > pozostałe jej dzieci (kompletnie nieświadome takiego stanu rzeczy) dostają
    > figę z makiem. Dla takich między innymi osób są zagwarantowane zachówki.

    Zupełnie niepotrzebnie. Spadkodawca powinien mieć pełne prawo dowolnie
    rozporządzać swoim majątkiem. Jak kogos nie lubi, to nie musi się tłumaczyć,
    że dostanie figę z makiem. I ma prawo myslec, że po jego śmierci nikt
    nagrody pocieszenia takiemu spadkobiercy nie da.

    > Nie widzę w tym niczego zdrożnego. Nie zawsze podział majątku odbywa się
    > zgodnie z zasadami etyki. Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie.

    A kto powiedział, że musi byc sprawiedliwie i po równo? Kto zgromadził
    majatek, ten rzadzi. Choćby nieetycznie.

    > O ile się nie mylę, to masz takie prawo.
    > Po prostu wydziedziczasz wcześniej prawowitych spadkobierców.

    A oni sobie podważą testament i kot zostanie z niczym. Chociaż całe życie
    mieli Cię w bardzo głębokim poważaniu, a miłoscia zapałali na wieśc o
    spadku. To jest fikcja, nie prawo.

    Ale pomarzyc sobie można.
    J.

    www.kontestacja.com