  • Data: 2015-07-06 21:41:45
    Temat: Re: Sens amortyzacji
    Od: <8...@2...214145.invalid> (Tom N) szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek w
    <news:559ad4b9$0$2200$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Trochę niżej podam może lepszy przykład.
    [...]
    > Poza tym, kwestionujesz ideę kup. Zmodyfikuję mój przykład.

    > Jest trzech sąsiadów. Wszyscy trzej zarobili w tym miesiącu po 50
    > tysięcy na łebka na opowiadaniu bajek ludowych turystom.

    Jakie mieli koszty (oprócz wydatków na alkohol)?

    > Pierwszy z nich kupuje za 50 tysięcy 50 owiec wełnorodnych po 1000zł
    > sztuka. Wydał 50 tysięcy, wpisał w KUP 50 tysięcy. Tylko nie mów, że
    > Stado Owiec to 1 środek trwały :) Zostało mu 0zł, ale nie zapłacił
    > podatku, wyszedł na 0.

    Czy wyszedł na 0 to sie okaże po kontroli weterynaryjnej ;P

    > Drugi z sąsiadów kupuje za 50 tysięcy maszynę do przędzenia wełny
    > (będzie ją kupował od sąsiada) i produkcji swetrów z gruszką dla
    > gangsterów. Wydał 50 tysięcy na maszynę, ale musi jeszcze zapłacić PIT 9
    > tysięcy. Wziął kredyt i jest na minusie 9 tysięcy + odsetki + koszt
    > kredytu.

    Ma maszynę, jeżeli nie jest zastawem kredytu, to sprzeda w razie czego za:
    9 tysięcy + odsetki + koszt kredytu.

    > Trzeci z sąsiadów postanowił wydać kasę na siebie. Zapłacił 9 tysięcy
    > PIT, ale zostało mu jeszcze 41 tysięcy, za które kupił sobie dom,

    Chyba stodołę na owce

    > samochód i dwa psy,

    Pewnie doniósł na pierwszego sąsiada, że ten nawet stodoły nie ma...

    > Dlaczego 1 i 2, choć obaj zainwestowali w przedsiębiorstwo, są nierówno
    > traktowani?

    Bo jeden inwestował w maszyny a drugi w zwierzęta.
    Podpowiem Ci Tristan, że inwestycja w owce jest obecnie całkiem opłacalna,
    biorąc pod uwagę dopłaty z UE.
    Ale Ty wybrałeś inwestycję w samochód...

    > Dlaczego 2 i 3 musieli zapłacić ten sam podatek, choć 3 wydał wszystko
    > na siebie, a 2 zainwestował w przedsiębiorstwo?

    Juz pisałem, 3 doniósł na 1

> [...]
    > system. Dla mnie o tyle sytuacja jest jasna, że maszyna do firmy nie
    > jest majątkiem moim, bo nie mogę nią dysponować dowolnie. Ona jest
    > majątkiem mojego przedsiębiorstwa.

    > Majątek osobisty owszem, jest moim dochodem. Bo to ja decyduję, co kupię
    > dla własnej przyjemności. W przypadku przedsiębiorstwa to Dyrektor
    > przedsiębiorstwa decyduje na podstawie analiz biznesowych i mając na
    > uwadze dobro przedsiębiorstwa, a nie moje. Ja mogę dla mnie chcieć
    > sportowy mały wóz do rwania panienek. Ale przedsiębiorstwo wymaga dużego

    Cośc Ci sie Tristan pozajączkowało z tym Dyrektorem w JDG pod firmą
    "b7.pl...", który dba o dobro przedsiębiorstwa, a nie twoje.
    Zmień nick na "jekyll i hyde" -- albo wnieś do przedsiębiorstwa:
    "b7.pl Jekyll&Hyde Przemysław Śmiejek"

    --
    'Tom N'