    Date: Fri, 10 Jul 2015 12:09:24 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sens amortyzacji
    <559adbf7$0$2198$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1507071053340.2740@quad>

    W dniu 07.07.2015 o 11:22, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Było nie fałszować kwoty na fakturze.

    Przecie nie o fałszowanie chodzi a o relatywność wartości i inne takie.

    Przykładowy samochód zakupiony dzisiaj w salonie za rok nie sprzeda się
    za cenę zakupu minus roczny odpis amortyzacyjny. A jak do tego był
    personalizowany (np malowany w barwy firmowe i obłożony logotypami), to
    tym bardziej.

    halę produkcyjną kompletowaną pod określoną produkcję i w określonej
    lokalizacji też nie możesz wyceniać przy sprzedaży w cenach zakupu.

    > (albo nie chcesz się przyznać, w którym miejscu udajesz Greka)

    A gdzie udaję bankruta? :-P

    > Nie, bo przedsiębiorstwo (a raczej poszczególne składniki) "się
    > zużywa" przy produkcji i sprzedaży.
    > Dlatego *w momencie sprzedaży* kosztem ma się stać:
    > - wydatek na wyprodukowanie towarów (w tym zakup towarów handlowych)
    > - "zużycie" Twojego majątku, który był używany na cele DG.

    Ok. Ja to rozumiem już (chyba) od strony formalnej, co nie znaczy że
    akceptuję. Osobnik X, który w swojej działalności musi kupić sprzęt za
    50 tysięcy traktowany całościowo jest inaczej traktowany niż osobnik Y,
    który kupuje sprzęt sumarycznie wart również 50 tysięcy, ale jednostkowo
    < 3500. Przykładowo, ja kupuję 50 pił po 1000zł a ty 1 tartak za 50
    tysięcy. Mi wystarczy 50 tysięcy. Ty potrzebujesz 50 tysięcy + PIT.

    > Zauważ, że przy DG i tak obowiązuje w miarę sprawiedliwa zasada,
    > pozwalająca zaliczać w KUP *łącznie* wydatki poniesione na
    > poszczególne przychody (również liczone łącznie): w przypadku
    > niektórych innych przychodów ustawodawca jest złośliwy i obowiązuje
    > rozdzielność, przekładając na polski - strata na jednej operacji
    > nie może być pokryta zyskiem z innej.

    Dobrze, że dodałeś to ,,jest złośliwy'', bo bym podejrzewał, że
    akceptujesz ustawodawcze zasady, jako sensowne.

    > E tam, nie zauważasz że narzekasz ;)

    Możesz podać przykład, kiedy narzekałem na PIT przed datą 02.07.2015?

    > Nie, "wliczania w KUP z góry".

    Ano, bo inwestycje są konieczne.

    > Doceniam.
    > Ale tu jak wiesz barierą jest JAKIEŚ ograniczenie "dla tych których
    > stać": chce ktoś garnitur od Armaniego, to proszę, z opodatkowanych
    > pieniędzy :)

    no wiesz, mojego z Koropuciek pod Częstochową też nie mogę wliczyć ZTCW,
    więc wiesz...

    Poza tym, nie w każdej działalności ten z Koropuciek wystarczy. Auta też
    należy limitować? Że do DG tylko maluch i syrenka? A już polonez i duży
    fiat za luksusowy?

    > Przecieć do tego sprowadza się żądanie, aby przyrost wartości
    > "w majątku DG" nie był traktowany jako wzbogacenie.

    Nie. Po prostu Majątek DG nie jest dla mnie majątkiem. Zresztą tak samo
    jak Pieniądze DG. Tyle, że pieniądze DG mogę 1:1 natychmiast przelać na
    pieniądze moje, więc tu jest OK.

    > Popatrz co wyżej napisałeś - najwyraźniej NIE rozumiesz, że jak
    > kupujesz TWOJĄ halę produkcyjną, to ona STANOWI Twój majątek.
    > Taki sam jak pieniądze.

    No właśnie nie taki sam. Jak zechcę jutro pojechać do Teksasu, to mając
    50 tysięcy w pieniądzu mogę tam pojechać. Mając 50 tysięcy w hali
    produkcyjnej g. mogę.

    > No to nie ma przychodu.
    > A dopóki nie ma przychodu nie ma jego kosztów.

    No, czyli nie dość, że zainwestował kasę w produkt, który czeka, to
    jeszcze musi podatek zapłacić...

    > Tak samo, jak na tym, że kupił *sobie* (nie w celu DG) auto, tracąc
    > owe "30% za wyjechanie przed bramę" (no dobra, nieco przesadzam).

    Ale miał wybór. A do produkcji nie miał.

    > Jeszcze raz.
    > NIE MA PIT!!
    > PIT był WCZEŚNIEJ!
    > Z majątku którego się dorobił, aby BYŁO GO STAĆ kupić własne
    > materiały!

    Rozumiem. Ale skoro zapłacił "wcześniejszy" pit żeby kupić materiały, to
    musiał wydać więcej, a do tego nie mógł decydować co sobie kupi, bo
    musiał konkretne materiały pod konkretną produkcję.

    ATPO: pomijając advocacy rozwiazania, mam techniczne pytanie: Jak się
    rozlicza materiały-duperelki, gdzie zużyjesz troszkę tego, troszkę tego
    itp? Przy każdej sprzedaży rozliczasz dokładnie ile jakich duperelek
    poszło?

    A co jeśli specyfikacja jest w ogóle niezdefiniowana? Np. masz Ręcznie
    Malowane Naczynia. Raz więcej, raz mniej farby zejdzie. Do końca nie
    wiadomo nawet ile zeszło na ten konkretnie talerz, bo jak to zbadać?

    > No i tu czegoś nie rozumiesz.

    Może nie tyle nie nie rozumiem, co nie akceptuję.

    > A powołując się na "Dyrektora" (przez wielkie D) dałeś temu wyraźny
    > dowód.

    Dlaczego? Bo niby mogłem kazać Dyrektorowi inaczej decydować? No ale on
    decyduje, bo tak wymaga produkcja na przykład.