  • 1. Data: 2009-02-06 09:22:33
    Temat: Składki ZUS
    Od: Flipi <f...@n...poczta.fm>

    Witam,

    Właśnie przypada dla mnie okres opłacenia pierwszej składki ZUS :)
    W związku z tym, że jestem na niskich składkach, wziąłem wysokości
    składek ze strony: http://zus.pl/default.asp?p=1&id=35

    I odpowiednio do zapłaty mam:
    1) 215,35 - zdrowotne
    2) 74,72 - emerytalne
    3) 22,97 - rentowe

    Czy dobrze to robię, czy może coś pominąłem ?

    --
    Pozdrawiam,
    Flipi

  • 2. Data: 2009-02-06 09:43:41
    Temat: Re: Składki ZUS
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    6,89 wypadkowego + ewentualnie dobrowolne chorobowe

  • 3. Data: 2009-02-06 11:13:56
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Flipi" <f...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2) 74,72 - emerytalne
    > 3) 22,97 - rentowe
    >
    > Czy dobrze to robię, czy może coś pominąłem ?

    rozpoczales 1 stycznia?

  • 4. Data: 2009-02-06 11:17:10
    Od: Flipi <f...@n...poczta.fm>

    Kotlet mielony pisze:

    > Użytkownik "Flipi" <f...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > rozpoczales 1 stycznia?

    w sumie to 2 stycznia ;)
    ale tak w tym roku :)

  • 5. Data: 2009-02-06 11:26:45
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

> [...]
    >>> 2) 74,72 - emerytalne

    > w sumie to 2 stycznia ;)
    > ale tak w tym roku :)

    jak wpisales rozpoczecie 2 stycznia no to ub spoleczne masz proporcjonalnie
    nizsze
    a jak juz dojdziesz do tego jak wyliczyc podstawe wymiaru uwzgledniajac
    zasady zaokrąglania jakie stosuje ich system to sie podziel ta wiedza.
    Bo ja cholera nie wiem czy bez zaokraglania posredniego wyliczyc (a wedlug
    przykladu
    z broszury wynika ze tak) czy z zaokraglaniem, a nie chcialbym miec pozniej
    roznic :)

  • 6. Data: 2009-02-06 12:42:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisał w
    wiadomości news:gmh6po$lh$1@inews.gazeta.pl...

    > jak wpisales rozpoczecie 2 stycznia no to ub spoleczne masz
    > proporcjonalnie nizsze

    Przeciez nei ma obowiazku placenia wg najnizszego :) Mozna wiecej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-06 12:59:02
    Od: Flipi <f...@n...poczta.fm>

    SDD pisze:
> [...]
    > wiadomości news:gmh6po$lh$1@inews.gazeta.pl...

    > Przeciez nei ma obowiazku placenia wg najnizszego :) Mozna wiecej.

    a ten Fundusz Pracy to też trzeba opłacać?

    Pozdrawiam,
    Flipi

  • 8. Data: 2009-02-06 13:01:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > a ten Fundusz Pracy to też trzeba opłacać?

    Jesli podstawa jest nizsza od najnizszego wynagrodzenia, to nie trzeba i nie
    mozna. Za to po ewentualnym zakonczeniu DG na zasilek tez isc nie mozna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-02-06 13:06:44
    Temat: Re: Sk?adki ZUS
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-02-2009 o 14:01:32 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Flipi" <f...@n...poczta.fm> napisa? w wiadomo?ci

    > Jesli podstawa jest nizsza od najnizszego wynagrodzenia, to nie trzeba i nie
    > mozna.

    A raczej suma podstaw ze wszytskich oZUSowanych źródeł.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-02-06 13:11:04
    Temat: Re: Sk3adki ZUS
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 06-02-2009 o 14:01:32 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > A raczej suma podstaw ze wszytskich oZUSowanych źródeł.

    Hmmmm - znaczy czekaj. Czyli, ze jak ktos prowadzi DG i placi od 382,80
    i np. wykona zlecenie (spoza zakresu DG) za 1000 zl - albo za tyle ejst
    zatrudniony, to wtedy nalezy sie skladka na FP? Kto ja wtedy ma wykazac na
    deklaracji i zaplacic?

    Pozdrawiam
    SDD