  • 61. Data: 2002-05-13 20:24:40
    Temat: Re: Spis Powszechny - jakie kary?
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:abp5gt$erv$1@news.onet.pl...
    :
    : Użytkownik "WW" <w...@p...rtk.net.pl> napisał w wiadomości
    : news:abp4ab$cpd$2@news.onet.pl...
    : > Oni doskonale wiedza jak zyje nedza na dole i nawet wiedza co jada na
    : codzien
    : > i od swieta.
    :
    : A ja nie wiem. Ja jestem "miastowy" z średniego śląskiego miasta.
    : Ja jestem zaskoczony tym , że w lokalnych hipermarketach są takie tłumy.

    Sa promocje wiec sa tlumy.Przeciez przyslowiowy Kowalski zyje od promocji do
    promocji

    : Ja nie wiem gdzie i w jakim wymiarze jest ta nędza.
    : Ja jej nie widzę, a mam w rodzinie paru bezrobotnych, ale jakoś sobie radzą
    : jak i paru meneli, ale im zawsze praca nieodpowiadała - to na nich "leję"

    Bo moze nie wiesz jak wyglada "dobrobyt". A skoro tak to trudno wiedziec jak
    wyglada "nedza"

    : --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi
    www.wwierdak.rtk.net.pl
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

  • 62. Data: 2002-05-13 20:26:32
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    :
    : Użytkownik "WW" <w...@p...rtk.net.pl> napisał w wiadomości
    : news:abp4ac$cpd$3@news.onet.pl...
    : > A na jakiej podstawie masz dzien wolony od pracy jesli oddales krew, czy
    : byles
    : > czlonkiem komisji wyborczej lub musiales stawic sie na komisje poborowa?
    : > Prywatni pracodawcy musza to honorowac wiec dlaczego nie maja honorowac
    : dnia
    :
    : Ale to są przypadki sporadyczne. Jednak jak taki pracownik jest mało
    : atrakcyjny to trafi na listę zwolnień przy najbliższej okazji.
    : Spis to masowa absencja

    Jak jest dobrym pracownikiem to nie trafi na liste zwolnien, chyba ze jest
    pierdzistolkiem.

    : --

  • 63. Data: 2002-05-13 21:59:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 May 2002, inkoguto wrote:
    [...]
    >+ Moja wina - nie doczytałem o kobuchach.

    :)

    [...i skarbowi...]
    >+ Nie cierpię jednak ich czepialstwa, traktowania wszystkich jak oszustów,
    >+ kwestionowania papierów z powodów nieistotnych dla wielkości podatków.

    ...dostajesz poparcie publiczne :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 64. Data: 2002-05-13 22:02:19
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Ja już jestem po spisie.

    jak to? dales sie spisac przed ustawowym terminem??

  • 65. Data: 2002-05-13 22:08:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 May 2002, WW wrote:

> [...]
    >+ >> sprawy, tylko *baaardzo* proszę nie wmawiać mi później że to
    >+ >> jest informacja "rzetelna" *o całym społeczeństwie*
    >+
    >+ Jesli ktos bierze pieniadze za informacje to musi udzielic prawdziwych
    >+ informacji. Wystarczy wprowadzic odpowiedni przepis w jakies ustawie i po
    >+ sprawie /ale sie zrymowalo/. Podpisujesz cyrograf ze bedziesz udzielal
    >+ prawdziwych inforamcji i tyle. jesl isprawdza ze udzieliles falszywej to moga
    >+ ci wlepic kare. I na to sie godze. Bierzesz pieniadze za cos wiec musisz byc

    Słuchaj, chyba ci NIE dam rady wytłumaczyć że owszem, to JEST
    metoda na zdobycie dość dobrej informacji o "chętnych na 50",
    ale NIE JEST metoda o zebraniu informacji o WSZYSTKICH.
    Pasuję :(

    >+ >> 2. proponujesz że wprowadzić "wolne z urzędu" dla osób udających
    >+ >> się na spis: idzie o to że ma "dostać wolne" z mocy prawa.
    [...]
    >+ A na jakiej podstawie masz dzien wolony od pracy jesli oddales krew, czy byles
    >+ czlonkiem komisji wyborczej lub musiales stawic sie na komisje poborowa?
    [...skomentowałem i wyciąłem co napisałem, za dużo wody...]
    >+ Prywatni pracodawcy musza to honorowac wiec dlaczego nie maja honorowac dnia

    Ano, nic takiego. Wyciąłeś cytat o Cesarstwie Rzymskim ;>

    >+ Pracodawca niejeden sie ucieszy bo nie zawsze ma prace dla ludu
    >+ pracujacego.

    No tak. Tych co się nie ucieszą (bo muszą znaleźć zastępstwo,
    a tu limit nadgodzin...) to, panie, obtentegować i już.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 66. Data: 2002-05-13 22:14:09
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 May 2002, WW wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik [...]
    >+ >> Ja w kwestii formalnej: gdzie taki kontroler MPK ma stołek ??
    >+ >> -:O
    >+
    >+ Jak to niwe ma? Przeciez kontrolerzy MPK to tramwajarze lub kierowcy
    >+ autobusow.

    Hm... KZK-GOP ma specjalizowane ekipy kontrolne, zresztą od
    czasu do czasu zmienia "technologie" (tak z 2 lata temu to
    pojazdami typu Nyska/Żuk robili pełne, regularne naloty
    z pościgiem za autobusem :)).
    Prowadzący pojazdy mają uprawnienia do kontroli, ale korzystają
    bardzo rzadko.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 67. Data: 2002-05-14 06:38:45
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał
    w wiadomości news:Pine.LNX.4.21.0205140001030.16430-100000@irys.s
    tanpol.com.pl

    Zapewniam cie ze sie uciesza. Wielu pracodawcow najlepeij zatrudnialo by
    pracownikow wtedy kiedy maja dla nich konkretna prace. Niejednokrotnie
    pracownicy przychodzac do pracy w danym dniu sprzataja zaklad bo pracodawca
    nie ma konkretnego zamowienia a ilez mozna produkowac na magazyn. Procz
    faktycznego bezrobocia ktore wynosi 19% jest bezrobocie "ukryte" o ktorym sie
    nawet nie mowi a wynika ono wlasnie ze tego ze jest zastoj w gospodarce,
    towary na polkach sklepowych sie nie rotuja, firmy nie moga sprzedac wiec
    swego towaru itd, itd.
    --

  • 68. Data: 2002-05-14 06:40:25
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał
    w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    : On Mon, 13 May 2002, WW wrote:
    :
    : >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik [...]
    : >+ >> Ja w kwestii formalnej: gdzie taki kontroler MPK ma stołek ??
    : >+ >> -:O
    : >+
[...]

    Zgoda. Ale w nyskach/zukach tez sa siedzenia a to jest jego "stolek"

  • 69. Data: 2002-05-14 07:07:35
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > To ja Ci teraz powiem tak. Wlasnie przed chwila wrocilem z Warszawy /a
    > mieszkam w Nowym Sączu/. Zony chwilowo nie ma bo ma inne zajecia a
    dzieciak
    > odebral od natretnej rachmistrzyni juz 3 telefon w ciagu dnia. I wyobraz
    sobie
    > ze cos mu przebakiwala o tym ze jak tatus przyjedzie z Warszawy to ma sie
    > skontaktowac z nia /i tutaj podala numer telefonu/ bo jak nie to kara 500
    czy
    > 5000 zl.

    No zaraz! Spis trzody jeszcze się nie zaczął więc w tej chwili to ta pani
    może mieć kłopoty jeżeli doniesiesz, że chciała już spisywać. Po drugie spis
    trwa do 9 czerwca więc niech się paniusia póki co p#####!

  • 70. Data: 2002-05-14 07:12:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 May 2002, inkoguto wrote:
    [...]
    >+ Ja też jestem Ślązak z dziada pradziada, ale pojęcie narodowości śląskiej
    >+ wydaje mi się po prostu śmieszne.

    Przyjęto :)

    >+ Niemiec, które niemieckie pochodzenie mieli po laciach Salamander

    -:) Tylko że sprawa "naciągania" *pochodzenia* dla potrzeb
    *obywatelstwa* ma się IMO nijak do *narodowości*.

    >+ Śmieszne także wydaje mi się posiadanie narodowości niemieckiej, dla
    >+ potomków osób urodzonych po 1945 roku nawet na terenach wchłoniętych do
    >+ Polski i nadal tu mieszkających.
    [...Rzeszów przesunięty wyżej...]
    >+ Jak i sporo Ślązaków, których całe rodziny są w Niemczech, a deklarujących
    >+ obywatelstwo polskie, bo tu się urodzili, i mieszkają, mimo, że rodzice po
    ************
    >+ polsku umieli tylko kilka słów typu "cień dobry"
    [...przesunięte...]
    >+ Tak samo nie rozumiem narodowości polskiej na obywateli państw byłego ZSRR
    >+ dla potomków osób urodzonych po 1945 roku.

    Ależ dałeś popis równania pt. "narodowość=obywatelstwo".
    Może nie byłoby takie złe, oprócz... właśnie, problemu że na całym
    świecie problem "przywiązania" do narodowości występuje.

    W klasycznej postaci mamy właśnie zjawisko Polonii: w USA, Brazylii
    (i to rzędu 2 wieków)... Podobnie jest z Niemcami tu i ówdzie itp.
    I *nie wszysycy ci ludzie* mają *obywatelstwo* kraju pochodzenia !
    Owszem, dość często ułatwia się im jego (obywatelstwa) uzyskanie;
    przy okazji zaś daje różne "bonusy" (np. możliwość pracy) - więc
    co poniektórzy korzystają. Ale NIE ma równości obywatel==naród
    Natomiast ty - wrzucasz:
    - obywatelstwo (wcale nie takie niemożliwe było, że mogło nam
    przypasć czeskie (!) lub niemieckie)
    - pochodzenie
    - narodowość
    ...do jednego worka. I nim skleisz pochodzenie i narodowość
    w jedno - to zastanów się, jak to było że bracia walczyli po
    różnych stronach powstania.
    Bardzo proszę o nie wałkowanie tematu że powstania to głupota,
    bo kontrargumentów nie widać :> - ja tylko stwierdzam fakt...
    Ludzie bywają tak zacięci - a *państwom* na tym zależy. Co
    nie powoduje oddzielenia narodowości od państwowości (przez
    owo "zacięcie" właśnie).

    >+ I mimo iż nie istniało w ostatnich pokoleniach państwo Śląskie ani Romskie,
    >+ "dociera do mnie" narodowość romska (cygańska) a śląska nie.

    Ależ, majster, tu to wyciągasz na wierzch jeszcze jeden element:
    rasowy mianowicie. To że (obiektywne) istnienie ras ludzkich
    źle się kojarzy po paru historycznych akcjach (m.in. w USA
    pt. "niewolnicy" oraz hitleropodobnych w Europie) i próba
    wprowadzenia rubryki "rasa" spowodowałaby wybuch - jest do
    zrozumienia, ale to (tj. przemilczanie istnienia) niestety
    prowadzi do (IMHO) pomyłek jak wyżej.
    Jak dany człowiek "na oko" się odróżnia - to zdecydowanie
    jest to sprawa rasy, a nie narodowości ani obywatelstwa...

    Pozdrowienia, Gotfryd
    BTW: jak to pisałeś ? Że nie możesz zrozumieć polskości "tych
    z Niemiec" i niemieckości "tych z Polski" ? To może
    (jednak) jesteś "Ślązakiem właściwym" ? ;) -:O !