  • 11. Data: 2011-01-11 14:19:41
    Temat: Re: Sprawozdanie do Marszałka za 2 półrocze 2010
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 08.01.2011 14:27, tomek wrote:

    Ok, przebiłem się przez "przepisy przejściowe i końcowe" Ustawy z dnia
    17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i
    innych substancji zmienione przez dwie kolejne nowelizacje tejże ustawy,
    a także przez interakcje tych zmian z Prawem ochrony środowiska i
    wychodzi mi na to że:

    (*) do 31/12/2012 opłaty za korzystanie ze środowiska "obrabia" się tak
    samo jak do tej pory, czyli te same formularze etc.

    (*) niezależnie od powyższego obowiązuje art. 7 tejże ustawy:

    Art. 7. 1. Podmiot korzystajacy ze srodowiska spo-
    rzadza i wprowadza do Krajowej bazy, w terminie do
    konca lutego kazego roku, raport zawierajacy infor-
    macje wskazane w art. 6 ust. 2 pkt 1--5, dotyczace po-
    przedniego roku kalendarzowego.

    do którego mamy rozporzadzenie wykonawcze:

    0004&min=1

    I teraz pytanie: co grozi za niezłożenie tego ustrojstwa ??
    Nie za bardzo widzę żeby były gdzieś tam zapisane przepisy karne czy
    sankcje administracyjne, a procedura uzyskiwania loginu i dane który
    trzeba podać to jakiś absurd. Przykładowe rubryki:

    Współrzędne geograficzne: długość geograficzna, szerokość geograficzna
    Nr identyfikacyjny E-PRTR
    Kod rodzaju działalności ETS
    Czas odstawienia w okresie sprawozdawczym
    Dane dotyczące emitorów

    Można by domniemywać że mają tu zastosowanie przepisy karne z Prawa
    ochrony środowiska (w szczególności art. 359), ale do końca 2012r. POŚ
    nie odwołuje się do tej ustawy emisyjnej więc albo mamy tu lukę, albo
    czegoś nie znalazłem.

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2011-01-11 15:04:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-11 15:19, tomek wrote:
> [...]
    > ochrony środowiska (w szczególności art. 359), ale do końca 2012r. POŚ
    > nie odwołuje się do tej ustawy emisyjnej więc albo mamy tu lukę, albo

    Rzuć okiem na to
    click --> http://tinyurl.com/rejestracja-kobize
    i na to
    click --> https://krajowabaza.kobize.pl/informations#

    Wynika z tego, że "mali" nie muszą się rejestrować i mogą składać
    "excele" emailem.

    BTW, bazując na stanowczym démenti ministerstwa jakoby "rolnik z
    'kuniem' i arem ugoru" nie musiał raportować do KOBIZE, wygląda na to że
    nasi wybrańcy znowu chcieli dobrze a wyszło jak zwykle ...

    Piotrek

  • 13. Data: 2011-01-11 15:05:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-11 15:19, tomek wrote:
> [...]

    click --> https://krajowabaza.kobize.pl/informations#

    Wynika z tego, że "mali" nie muszą się rejestrować i mogą składać

    BTW, bazując na stanowczym démenti ministerstwa, ze nie jest prawdą
    jakoby "rolnik z 'kuniem' i arem ugoru" musiał raportować do KOBIZE,

  • 14. Data: 2011-01-11 15:30:28
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 11.01.2011 16:05, Piotrek wrote:

> [...]
    > click --> https://krajowabaza.kobize.pl/informations#
    >
    > Wynika z tego, że "mali" nie muszą się rejestrować i mogą składać

    Wieczorem sprawdzę to dokładniej, ale ja nie widzę podstawy prawnej dla
    takiego ulgowego traktowania.

    Za to znalazłem ciekawostkę w owych informations#:

    "Biorąc to pod uwagę, Kierownictwo Ministerstwa Środowiska
    zaakceptowało propozycję KOBiZE polegającą na ograniczeniu podmiotów -
    w pierwszych 2 latach sprawozdawczych - raporty do Krajowej bazy będą
    pochodziły tylko od prowadzących instalacje, którzy na terenie zakładu
    eksploatują co najmniej jedną instalację wymagającą pozwolenia
    zintegrowanego lub pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do
    powietrza. Ocenia się, że takich podmiotów jest około 10-12 tysięcy
    wobec około 200 tysięcy wszystkich podmiotów korzystających ze
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    środowiska oraz wnoszących opłaty."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Konfrontując to z zaniżoną liczbą 1,7mln firm
    (http://www.bankier.pl/wiadomosc/IBnGR-nie-wiadomo-i
    le-w-Polsce-jest-przedsiebiorstw-2156992.html),
    masz swoje ~10% tych co składają papiery do marszałków :-)

    > BTW, bazując na stanowczym démenti ministerstwa, ze nie jest prawdą
    > jakoby "rolnik z 'kuniem' i arem ugoru" musiał raportować do KOBIZE,
    > wygląda na to że nasi wybrańcy znowu chcieli dobrze a wyszło jak zwykle ...

    Minister nie umie chyba czytać najprostszych przepisów które sam
    stworzył...

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2011-01-11 15:32:13
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 11.01.2011 16:04, Piotrek wrote:

    > Rzuć okiem na to
    > click --> http://tinyurl.com/rejestracja-kobize
    > i na to
    > click --> https://krajowabaza.kobize.pl/informations#

    Swoją drogą w zakładce "Prawo" zgubili jedną z nowelizacji..

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2011-01-12 00:16:14
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Swoją drogą, czy składacie wszystkie wykazy z rozporządzenia, nawet
    "zerowe", czy tylko zbiorczy + spaliny (albo tylko zbiorczy "zerowy",
    jeśli spalin w danym półroczu nie było) ?

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2011-01-12 00:17:19
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 12.01.2011 01:16, tomek wrote:
    > Swoją drogą, czy składacie wszystkie wykazy z rozporządzenia, nawet
    > "zerowe", czy tylko zbiorczy + spaliny (albo tylko zbiorczy "zerowy",
    > jeśli spalin w danym półroczu nie było) ?

    Chodzi oczywiście o opłaty za korzystanie ze środowiska

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2011-01-12 17:01:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-12 01:16, tomek wrote:
    > Swoją drogą, czy składacie wszystkie wykazy z rozporządzenia, nawet
    > "zerowe", czy tylko zbiorczy + spaliny (albo tylko zbiorczy "zerowy",
    > jeśli spalin w danym półroczu nie było) ?

    Tylko zbiorczy + te z których wynika, że korzystałeś ze środowiska.
    Jeśli nie korzystałeś (nie mylić z opłatą poniżej kwoty progowej) to
    IMHO nie składasz nic.

    Piotrek

  • 19. Data: 2011-01-12 18:12:16
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 12.01.2011 18:01, Piotrek wrote:

    > Tylko zbiorczy + te z których wynika, że korzystałeś ze środowiska.
    > Jeśli nie korzystałeś (nie mylić z opłatą poniżej kwoty progowej) to
    > IMHO nie składasz nic.

    No właśnie, tutaj tylko "imho" wchodzi w grę, bo niestety przepisy są
    napisane na tyle niechlujnie że nie do końca wiadomo co i jak.
    Jak to było - miszczowie biznesu :) ?

    --
    Tomek

  • 20. Data: 2011-01-18 21:24:33
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 11.01.2011 16:30, tomek wrote:

    > Wieczorem sprawdzę to dokładniej, ale ja nie widzę podstawy prawnej dla
    > takiego ulgowego traktowania.

    I jak - widzisz gdzieś podstawę prawną do przesyłania xls na maila?
    KOBIZE informuje tylko że MinŚr się zgodził na ich sugestię, ale do tej
    pory naiwnie wydawało mi się że taka zgoda ma postać rozporządzenia
    wykonawczego :-)

    --
    Tomek