    Date: Sun, 10 Aug 2014 09:24:04 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż cudzego towaru

    W dniu 09.08.2014 o 22:23, Gotfryd Smolik news pisze:

    > A offtopicznie i nieetycznie mogę powarczeć za mieszanie dopełniacza,
    > celownika lub (stosownie do słowa) biernika, przykładowo przez
    > nauczyciela? ;)

    Po pierwsze primo: byłego

    Po drugie primo: nigdy tych przypadków nie rozumiałem i do teraz nie
    wiem o którego fragmenta biega (Więc jak już chcesz warczeć, to
    konstruktywnie)

    Po trzecie primo: towarzysz Bralczyk niejednokrotnie odpowiadają, że
    przypadki są umowne

    A po pierwsze secundo: mam już dość tego chamowania na wogóli i idę
    zjeść loda w roku dwutysięcznym czternastym.

    > Paragraf 16.2 rozporządzenia o prowadzeniu KPiR.
    > "Opis" plus wpis do księgi. Nie ma zmiłuj.
    > "Jeśli materiał <...> lub towar <...> Został dostarczony do zakładu
    > lub dokonano nim obrotu przed otrzymaniem faktury <...>" (to jest
    > cytat z przepisu!)
    > Ale wystawienia f-ry się unika a "opis" i wpis do KPiR mogą przecież
    > być "komputerowe", więc IMVHO stosowna adnotacja załatwia problem.

    Niestety jak zwykle za bardzo zawile. Rozumiem, że mam sporządzić opis
    tej duperelki i zaksięgować opis, czyli nadal mam codzienną babraninę w
    papierkach dla czegoś za grosze, tylko co, sprawa się komplikuje, bo mam
    fafnoście opisów w PKPiR codziennych, do tego dostaję fakturę miesięczną
    i wtedy z nią mam problem? No i pozostaje kwestia rejestrów VAT... Te
    opisy jak rozumiem nie idą do rejestrów VAT, więc potem muszę zmusić
    jakoś mój program, żeby zaksięgował nową fakturę tylko do Vat?

    Strasznie to zawiłe... Przynajmniej na tyle, na ile rozumiem... Nie
    można jakoś prowadzić księgowości Miesięcznie a nie Codziennie?
    Rachunkowo i kwotowo przecie im na to samo wyjdzie.