    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż cudzego towaru
    Date: Mon, 11 Aug 2014 12:01:18 +0200

    > On Sun, 10 Aug 2014, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > (...)
    > To chyba ma na celu utrudnienie obracania towarami pochodzącymi z "szarej
    > strefy".
    > No i jak wyżej - po drugim rzucie okiem do rozporządzenia wyszło mi, że
    > jest prawie tak jak chcesz, oprócz obowiązku zrobienia świcha z "bieżącymi"
    > nabyciami, później dołączonego do f-ry :)

    > I dla pozostałych kosztów w zasadzie tak jest.
    > Znaczy poza nabyciem towarów handlowych oraz wypłaty wynagrodzenia.
    > Przy "pozostałych" nie ma obowiązku "bieżącego" ujmowania.

> [...]

    Merytorycznie nic nie wniosę - przynajmniej teraz.

    Ale technicznie: znam kilka firm, które dla swoich odbiorców wystawiają
    dokumenty WZ (Wydanie na Zewnątrz), czasem kilka dziennie. Poźniej ich
    klient zwraca niewykorzystany/niepotrzebny towar (korekta do WZ), po
    czym dla wybranych lub wszystkich WZ jest tworzona faktura. Cykl jest
    tygodniowy (np. piekarnie) lub miesięczny.

    Czasem towar jest wydawany na zasadach(?) komisu.
    Wtedy nie musi(?) być fakturowany w terminie wymaganym ustawowo - np.
    niektóre sezonowe nawozy sztuczne.

    Jeśli coś namieszałem, to proszę o sprostowanie.
    Ale dopiero za kilka dni mógłbym przepytać ichniejsze księgowe, na czym
    się opierają.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam