    Date: Tue, 11 Nov 2014 11:59:22 +0100
    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    <545e1a9e$0$2858$65785112@news.neostrada.pl> <m3lisk$8ul$1@dont-email.me>
    <545e5ad5$0$11138$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1411082047070.3028@quad>
    <545f6f13$0$11134$65785112@news.neostrada.pl>
    <545f708d$0$18093$65785112@news.neostrada.pl>
    <m3q1s5$ani$3@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <m3q7ki$s4p$2@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5460e074$0$2858$65785112@news.neostrada.pl>
    <m3qqhu$g4o$1@node2.news.atman.pl>
    <5460fb60$0$18082$65785112@news.neostrada.pl>
    <m3r42m$phv$2@node2.news.atman.pl>
    <54611b5e$0$2852$65785112@news.neostrada.pl>
    <m3rc6b$4cp$2@node1.news.atman.pl>
    <54613a05$0$11134$65785112@news.neostrada.pl>
    <m3revg$5hg$1@node2.news.atman.pl>
    <546143c9$0$2858$65785112@news.neostrada.pl>
    <m3slk3$86p$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2014-11-11 o 10:41, Pete pisze:

    > Zapomniałeś, że rozmawiamy w kontekście konsekwencji podatkowych
    > kupna 'na firmę'?

    Przepisy art 23a-l obowiązują wszystkich (poruszam się tylko w ramach
    pdof, ale zakładam, że przepisy są podobne dla osób prawnych). Może
    jednak przeczytaj ten rozdział o leasingu w którejkolwiek ustawie . W
    tym wypadku klient z ulicy to nie jest osoba fizyczna nieprowadząca
    działalności, tylko ktokolwiek nie będący wcześniej stroną tej umowy.
    Na firmę też jest pełno ograniczeń dotyczących odliczeń, które powodują,
    że opłaca się jakiś tam inny sposób zakupu. Nie chodzi mi o jakiś
    konkretny przykład, tylko o tak działające mechanizmy podatkowe.

    > Poszukaj.

    Ty chyba faktycznie tego nigdy nie czytałeś.

    > Ograniczenie 6mies nie dotyczy firm.

    Podałem to jako przykład ograniczeń podatkowych.
    Firmy mają inne ograniczenia - te z art 23
    dotyczące np okresu umowy czy ustalenia wartosci po okresie używania.