  • 41. Data: 2014-11-10 10:48:55
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-09 12:11, Liwiusz pisze:

    > Nikt mu bez VAT nie kazał kupować.

    cóż, mógł kupić z myślą że sprzeda bez vat, jeszcze w zeszłym roku tak
    to działało

    > Co do sprawiedliwości - nie można zostawiać takich dziur w systemie.
    > Jeśli uznamy, że sprzedawca który kupił bez VAT może sprzedać bez VAT,
    > to może od razu zlikwidujmy ten podatek, bo się by wówczas okazało, że
    > wszystkie sklepy magicznie kupują od nie-VATowców.

    to działajmy sprawiedliwie i naliczajmy vat przy każdej transakcji -
    odbiorca detaliczny też niech go odliczy przy zakupie i naliczy przy
    sprzedaży.

    Łukasz

  • 42. Data: 2014-11-10 10:50:32
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-09 21:54, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > A kiedy te przepisy się zmieniły? Bo ja kojarze, ze nie az tak dawno ale w
    > sumie dawno auta nie sprzedawałem wiec moge sie mylic.

    w tym roku- nie wiem czy od stycznia czy od kwietnia. Ja też się z
    jednym samochodem tak załapałem (na szczęście auto o niewielkiej wartości)

    Łukasz

  • 43. Data: 2014-11-10 10:52:15
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-09 14:47, cef pisze:

    > Zaenterowałem za wcześnie.
    > albo myślał, że sprzeda ze stawką zw. nieświadom proporcji
    > i innych "ciekawostek" związanych z rozliczaniem takiej sprzedaży.

    dokładnie tak, przy czym nie chodzi o okazyjny zakup - po prostu aut z
    fakturą 23% na rynku wtórnym nie ma tak dużo...

    Łukasz

  • 44. Data: 2014-11-10 11:02:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-10 10:48, dddddddd pisze:

    > to działajmy sprawiedliwie i naliczajmy vat przy każdej transakcji -
    > odbiorca detaliczny też niech go odliczy przy zakupie i naliczy przy
    > sprzedaży.

    Przecież może. Odliczenie VAT poniesionego i naliczenie VAT od sprzedaży
    nie zależy od volumenu sprzedaży.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2014-11-10 11:16:56
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-10 09:42, Liwiusz pisze:

    > No tak, już rozumiem gdzie błądzisz. Faktura też jest umową sprzedaży.

    no tak, na myśli miałem druczek z napisem "Umowa kupna-sprzedaży" a nie
    "Faktura VAT" :)

    > jw.
    >
    > Umowa sprzedaży zawierana jest z samego faktu kupna, bez znaczenia czy z
    > VATem czy bez. Często jest zawierana w formie ustnej.

    no właśnie - dla mnie faktura to faktura, umowa to umowa, podatek to coś
    co dodaje pracy mojej księgowej i odejmuje gotówki z mojego konta. :)
    Chciałbym o tym wszystkim jak najmniej wiedzieć, przynajmniej do momentu
    w którym nie zechciałbym otworzyć biura rachunkowego :)
    Nie mniej przyjmuję do wiadomości (choć tych pojęć będę używał jak
    dotychczas)

    Łukasz

  • 46. Data: 2014-11-10 11:19:19
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-10 11:02, Liwiusz pisze:

    > Przecież może. Odliczenie VAT poniesionego i naliczenie VAT od sprzedaży
    > nie zależy od volumenu sprzedaży.

    może i może :) ja kupując od niego mogę odliczyć vat jeśli ON go
    naliczy, ale MUSZĘ go naliczyć przy odsprzedaży - to nie jest równe :)

    Łukasz

  • 47. Data: 2014-11-10 11:20:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-10 11:19, dddddddd pisze:

    > może i może :) ja kupując od niego mogę odliczyć vat jeśli ON go
    > naliczy, ale MUSZĘ go naliczyć przy odsprzedaży - to nie jest równe :)

    Od "dziesiątek lat" jest przecież tak, że firmy chcą kupować "od firm" i
    grymaszą, jak nie mogą.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2014-11-10 11:59:43
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-10 11:20, Liwiusz pisze:

    > Od "dziesiątek lat" jest przecież tak, że firmy chcą kupować "od firm" i
    > grymaszą, jak nie mogą.

    chcą bo mogą wtedy vat odliczyć, mi przy zakupie auta nie zależało na
    odliczeniu, ale w międzyczasie okazało się że muszę go naliczyć przy
    sprzedaży...

    Łukasz

  • 49. Data: 2014-11-10 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > dokładnie tak, przy czym nie chodzi o okazyjny zakup - po prostu aut z
    > fakturą 23% na rynku wtórnym nie ma tak dużo...

    Zeby nie powiedziec, ze jest mało...
    Ciekawe gdzie sie sprzedaje te wszystkie poleasingowe...

  • 50. Data: 2014-11-10 12:30:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-10 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > Zeby nie powiedziec, ze jest mało...
    > Ciekawe gdzie sie sprzedaje te wszystkie poleasingowe...

    Na aukcjach leasingodwcach.
    A jeśli wykupione, to i tak zazwyczaj za 1% wartości, więc vat odliczony
    jest minimalny.

    --
    Pete