  • 31. Data: 2014-11-09 14:47:56
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-09 o 14:41, cef pisze:

    > Tak, to prawda, ale odniosłem wrażenie
    > (uzasadnione), że pyta zwykły przedsiębiorca VATowiec,
    > który nagle widzi, że jego okazyjny zakup towaru podrożał o 23% :-)

    Zaenterowałem za wcześnie.
    albo myślał, że sprzeda ze stawką zw. nieświadom proporcji
    i innych "ciekawostek" związanych z rozliczaniem takiej sprzedaży.

  • 32. Data: 2014-11-09 14:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > No, skoro ktoś uważa, że będąc płatnikiem VAT może sprzedać samochód
    > wart 40 000PLN za 49 200 PLN, to widać takie elementarne rzeczy trzeba
    > tłumaczyć.

    > Nikt mu bez VAT nie kazał kupować.

    Ok, ale dlaczego takie podatkowe bzdurki maja mówić, jaki samochód mam
    kupic?
    Skoro kupuje bez VAt (bo np. znalazłem fajny egzemplarz) to dlaczego przy
    sprzedazy mam juz sprzedaz z VAT?

    > Co do sprawiedliwości - nie można zostawiać takich dziur w systemie.
    > Jeśli uznamy, że sprzedawca który kupił bez VAT może sprzedać bez VAT,
    > to może od razu zlikwidujmy ten podatek, bo się by wówczas okazało, że
    > wszystkie sklepy magicznie kupują od nie-VATowców.

    Ale przecież doskonale wiemy, ze to nie o to chodzi...
    Przeciez z samochodami cały czas tak było.
    Zreszta ci co handlują samochodami to i tak maja to w d... bo oni
    korzystają z VAt marzy.
    Natomiast ta regulacja dotyka tych co uczciwie kupili i uczciwie chca
    sprzedać ale mieli pecha kupic bez VAT.

  • 33. Data: 2014-11-09 15:48:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-09 14:59, Budzik pisze:

    > Ok, ale dlaczego takie podatkowe bzdurki maja mówić, jaki samochód mam
    > kupic?

    ? Nikt tu nikomu nic nie mówi. Trzeba było kupić samochód "prywatnie".

    > Skoro kupuje bez VAt (bo np. znalazłem fajny egzemplarz) to dlaczego przy
    > sprzedazy mam juz sprzedaz z VAT?

    Bo kupiłeś go na podmiot, którego sprzedaże się opodatkowane VAT.

> [...]
    > korzystają z VAt marzy.
    > Natomiast ta regulacja dotyka tych co uczciwie kupili i uczciwie chca

    Cóż, jeśli ktoś swoje życiowe wybory traktuje jak pech, to nie dziwota
    że jest biedny i zmalkontenciały ;)

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2014-11-09 15:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Cóż, jeśli ktoś swoje życiowe wybory traktuje jak pech, to nie dziwota
    > że jest biedny i zmalkontenciały ;)

    Chcesz powiedziec, ze ci co kupili jak jeszcze ta regulacja nie obowiazyłwa
    to mieli szczescie?
    Czy moze ze powinni przewidywać...?

  • 35. Data: 2014-11-09 16:01:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-09 15:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Chcesz powiedziec, ze ci co kupili jak jeszcze ta regulacja nie obowiazyłwa
    > to mieli szczescie?

    To kiedy kupili?

    > Czy moze ze powinni przewidywać...?

    Cóż, jeśli tego starego gruchota nie chcą teraz sprzedawać z VATem za
    300zł, to niech go komuś darują.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2014-11-09 18:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > To kiedy kupili?

    No nie wiem - powiedzmy rok przed wprowadzeniem zmian.

    > Cóż, jeśli tego starego gruchota nie chcą teraz sprzedawać z VATem za
    > 300zł, to niech go komuś darują.

    :)
    No własnie - znowu bedzie kombinowanie tylko w inną stronę.

  • 37. Data: 2014-11-09 18:01:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-09 18:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > No nie wiem - powiedzmy rok przed wprowadzeniem zmian.

    I my tu bijemy pianę o jakiegoś kaszlaka sprzedanego za 50zł?

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2014-11-09 21:54:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > I my tu bijemy pianę o jakiegoś kaszlaka sprzedanego za 50zł?

    A kiedy te przepisy się zmieniły? Bo ja kojarze, ze nie az tak dawno ale w
    sumie dawno auta nie sprzedawałem wiec moge sie mylic.

  • 39. Data: 2014-11-10 09:17:35
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-09 10:17, Liwiusz pisze:

    > To w jaki sposób kupowałeś w sytuacji, kiedy podatek VAT był? Kradłeś,
    > czy co? ;)

    jak kupowałem coś z wyszczególnioną pozycją vat (czyli że mogłem go
    odliczyć) to była to faktura a nie umowa k-s
    nie wiem, pewnie chodzi ci o to że do faktury też można dołączyć umowę
    albo istnieją jakieś umowy w których jest wyszczególniony vat

    Łukasz

  • 40. Data: 2014-11-10 09:42:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-10 09:17, dddddddd pisze:

    > jak kupowałem coś z wyszczególnioną pozycją vat (czyli że mogłem go
    > odliczyć) to była to faktura a nie umowa k-s

    No tak, już rozumiem gdzie błądzisz. Faktura też jest umową sprzedaży.

    > nie wiem, pewnie chodzi ci o to że do faktury też można dołączyć umowę
    > albo istnieją jakieś umowy w których jest wyszczególniony vat

    jw.

    Umowa sprzedaży zawierana jest z samego faktu kupna, bez znaczenia czy z
    VATem czy bez. Często jest zawierana w formie ustnej.

    --
    Liwiusz