eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż usług samemu sobie do celów prowadzenia działalności › Re: Sprzedaż usług samemu sobie do celów prowadzenia działalności
    Date: Sun, 19 Dec 2010 16:02:33 +0100
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż usług samemu sobie do celów prowadzenia działalności

    W dniu 19-12-2010 14:54, AM pisze:

    > Doładowuje konto wewnętrzne u resellera jakąś większą kwotą na którą
    > otrzymuję fakturę od dostawcy.
    > W KPIR wpisuje jako "pozostałe wydatki" kolumna nr 13.
    >
    > Następnie wykorzystuje te środki do opłacania usług (kupowanych u tego
    > resellera) na rzecz klientów. Im wystawiam fakturę na sprzedaż usługi i
    > księguję w kolumnie 7 "Wartość sprzedanych towarów i usług".

    > No i teraz jest "problem" (a może go nie ma), co jeśli chcę tą usługę
    > "kupić" na firmę (korzystając ze środków, które wcześniej wpłaciłem na
    > konto wewnętrzne).

    Przecież już kupiłeś usługę. Na firmę. Dostałeś nawet fakturę. Czemu
    chcesz kupować drugi raz tą samą usługę?

    > Czy muszę to księgować czy nie?

    Drugi raz?

    > Czy taki zakup na siebie po cenach tego
    > resellera, jest dla mnie przychodem czy nie?

    Prowadzisz sklep papierniczy, w którym sprzedajesz m.in. papier do drukarek.
    W hurtowni kupujesz "na firmę" 100 ryz papieru.
    Z tego 90 ryz kładziesz na półkę do dalszej odsprzedaży.
    20 ryz zużywasz "na potrzeby firmy" (do wydruku cenników, faktur itp).

    Czy zużycie 20 ryz będzie przychodem dla firmy?

    W usługach będzie podobnie.
    Kupujesz od "hurtownika" tzw. miejsce na serwerze: 100GB. Dostajesz
    fakturę na "usługę hostingową".
    Na potrzeby firmy przeznaczasz 30GB (na stronkę firmową itp.). Resztę
    sprzedajesz swoim klientom.
    Nie ma potrzeby żebyś sam od siebie kupował te 30GB. Nawet brzmi to
    dziwnie :)

    > W końcu konto wewnętrzne się uszczupla co powoduje (w perspektywie), że
    > będę musiał doładować je (ponieść koszt), aby uzupełnić wydaną kwotę.

    Co rozumiesz przez zwrot "uzupełnić wydaną kwotę"? Przecież już ją wydałeś.
    Doładowanie, wykupienie punktów (czy jak twój dostawca-hurtownik sobie
    to nazwał) to po prostu zakup usługi. Skończyły się punkty - usługa
    wykonana. Dokupienie punktów to wykupienie kolejnej usługi
    (np.przedłużenie rezerwacji miejsca, zwiększenie powierzchni dyskowej
    itp., punkty są po to, żebyś mógł bardziej elastycznie zdecydować na co
    te "punkty" przeznaczysz w ramach oferowanej przez hurtownika usługi)

    Pozdrawiam
    Piotr