  • Data: 2020-01-05 15:24:12
    Temat: Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-01-03, Kviat <Kviat> wrote:

    [...]

    > Jakie? tylko tym razem proszę łopatologicznie ;)
    > Dla mnie korzyść byłaby wtedy, gdy wpisanie popierdółki do ŚT miałoby
    > jakąś przewagę (jaką?) nad wrzuceniem popierdółki w koszty i zapomnieniu
    > o sprawie.

    Myślę że słowo popierdółka jest nieadekwatne w przypadku
    urządzeń za 3k brutto. Rozumiem, że możesz zarabiać i obracać milionami,
    ale nie wszyscy są w takiej sytuacji. :)

    Korzyści które już wcześniej wypisałem:

    * możliwość uzywania także do celów prywatnych (przynajmniej wg części
    interpretacji)
    * korzyści podatkowe przy wycofaniu (brak zwrotu PIT od zamortyzowanych
    części oraz ew. zwrot VAT wg wartości rynkowej _z dnia wycofania_

    Przy zwykłym wsadzeniu w koszty nie masz opcji wycofania kosztu
    inaczej niż przez odczekanie 6 lat, sprzedaż lub "wylot z kosztów".

    Takie drobiazgowe kontrole to rzadkość, trzeba jak sądzę podpaść konkretnie
    żeby zasłużyć sobie na sprawdzanie stanu ksiąg kontra rzeczywiste wyposażenie,
    ale są możliwe.

    > Ale nie do popierdółek do 10tys...
    > Na szczęście :)

    I potem się dziwić, że lewicowe oszołomy wyzywają przedsiębiorców
    od burżujów :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com