  • Data: 2020-01-07 11:51:01
    Temat: Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5e1452da$0$548$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 06.01.2020 o 19:50, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2020-01-06, Kviat <Kviat> wrote:
    > [...]

    >Drukujesz, podpisujesz, koniec. Ja nie widzę więcej.

    no i uzasadnienie wymyslec :-)

> [...]

    >"-utylizacja - jeżeli transakcja będzie udokumentowana protokołem
    >zniszczenia, który będzie potwierdzał utylizację wyposażenia, nie
    >wystąpią żadne konsekwencje na gruncie VAT oraz PIT;"

    >Jeśli chodzi o elektronikę, jak chcę wycofać jakiś laptop czy coś
    >takiego, to przy okazji (mam po drodze) odwiedzam znany powszechnie
    >sklep, który ma obowiązek przyjmować stary sprzęt.
    >Zrzucam jakieś stare graty, zawsze się coś znajdzie do wyrzucenia, co
    >ma kable i trochę krzemu w środku (a do śmietnika się nie wrzuca,
    >więc się zbiera i kurzy), biorę z szafki zważony dysk (a przynajmniej
    [...]
    >Albo...
    >"-zrzeczenie się własności, np. przez wyrzucenie do śmietnika - nie
    >ma miejsca wówczas nieodpłatne świadczenie podlegające VAT, a więc co
    >do zasady zrzeczenie się własności wyposażenia nie będzie podlegało
    >opodatkowaniu VAT i podatkiem dochodowym."

    >Wydruk, data, podpis. Koniec.

    Czy poczatek - bo przyjdzie kontrola, spyta co pan z tym zrobil ... a
    to odpad niebezpieczny byl, nie wolno bylo do smietnika ...

    >Ostatnio jakiś fotel obrotowy wyrzuciłem na śmietnik, a siostrzeniec
    >wziął i zabrał.
    >https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-wyposazenie-likw
    idacja-i-wycofanie-z-dzialalnosci

    A jak nie bedzie papierka z utylizacji, ani oswiadczenia o wyrzuceniu
    do smienika ?

    Albo co gorsza - przedmiot lezy w szafie, "bo wie pan, w zasadzie sie
    zuzyl i wycofalismy, ale moze sie przyda np na czesci zamienne" ?
    Czy bezpieczniej "czekamy az sie uzbiera wieksza ilosc, bo jednej
    sztuki to sie nie oplaca wiezc do utylizacji" ? :-)

    J.