eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTelefon za 3000 - koszt czy wyposażenie? › Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
  • Data: 2020-01-06 14:46:51
    Temat: Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 06.01.2020 o 11:40, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2020-01-05, Kviat <Kviat> wrote:
    >
    > [...]
    >
    >> No to teraz, jak już nie trzeba prowadzić ewidencji wyposażenia jak będzie?
    >> Kupujesz laptopa za 9999 zł, wrzucasz w koszty i odliczasz Vat.
    >> A jak Ci się znudzi, przekazujesz "na cele prywatne" i już. Bez
    >> papierków, bo przecież w ewidencji nie ma.
    >
    > No ale w PKPiR jest przecież.
    >
    > Art. 23, ust. 1, p.d.o.f:
    >
    > ---
    > 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    >
    > [...]
    >
    > 49) wydatków poniesionych na zakup zużywających się stopniowo rzeczowych
    > składników majątku przedsiębiorstwa, niezaliczanych zgodnie z odrębnymi
    > przepisami do środków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki
    > te nie są wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności gospodarczej,
    > lecz służą celom osobistym podatnika, pracowników lub innych osób, albo
    > bez uzasadnienia znajdują się poza siedzibą przedsiębiorstwa


    "Jedyne, co różni te dwa procesy wycofywania na cele prywatne jest to,
    że w przypadku wyposażenia podatnik nie musi sporządzać dokumentu LT.
    Wystarczy napisać oświadczenie o tym, że składnik majątku firmy został
    przekazany na cele prywatne. W dokumencie należy także udowodnić, że
    zakup wyposażenia był jak najbardziej uzasadniony i przyczynił się do
    osiągnięcia przychodów przez firmę. Wyposażenie nie podlega wówczas
    wyksięgowaniu z kosztów uzyskania przychodów.

    Zobacz więcej:
    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-wycofanie-majatku
    -firmowego-na-cele-prywatne"

    Albo...

    "- utylizacja - jeżeli transakcja będzie udokumentowana protokołem
    zniszczenia, który będzie potwierdzał utylizację wyposażenia, nie
    wystąpią żadne konsekwencje na gruncie VAT oraz PIT;

    - zrzeczenie się własności, np. przez wyrzucenie do śmietnika - nie ma
    miejsca wówczas nieodpłatne świadczenie podlegające VAT, a więc co do
    zasady zrzeczenie się własności wyposażenia nie będzie podlegało
    opodatkowaniu VAT i podatkiem dochodowym.

    Zobacz więcej:
    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-wyposazenie-likwi
    dacja-i-wycofanie-z-dzialalnosci"

    Koniaczek?
    https://youtu.be/PgCcsXJAga0?t=95

    Dwie operacje: wrzucenie w koszty przy zakupie, a po okresie używania w
    firmie protokół zniszczenia czy przekazania na cele prywatne i już.
    Jak dla mnie, to mniej roboty niż bawienie się z ewidencjami.

    > Ja dla przykładu mam czysto 1-os DG, jestem freelancerem i zdarzały się
    > drobiazgowe kontrole z pytaniem o losy konkretnych sprzętów (literalnie
    > mam na ten moment 3 sztuki rzeczy wpisane do ŚT, a miesięczna lista pozycji
    > w KPiR to < 10, z czego 3-4 to przychód).
    >
    > I uwierz, potrafią zapytać o różne rzeczy. :D

    Wierzę.
    Skoro zapisy w księdze można przeanalizować jednym rzutem oka, to
    nazywanie takiej kontroli drobiazgową jest chyba trochę na wyrost :)

    Ale rozumiem, że jak ma się biuro i dom w jednym, to po jakimś czasie od
    zakupu można zapomnieć co firmowe, a co prywatne i tylko dodatkowa
    ewidencja o tym przypomni, albo szukanie po kwitach z zeszłych lat.

    > W tym roku też się spodziewam kontroli (będę wnioskować
    > o PIT 5% z IPBoxa jak dostanę pozytywną interpretację).
    >
    > Jak masz inaczej, to się ciesz :)

    U mnie firmowe od prywatnego jest fizycznie rozdzielone, więc mam łatwiej :)

    >>> Przy zwykłym wsadzeniu w koszty nie masz opcji wycofania kosztu
    >>> inaczej niż przez odczekanie 6 lat, sprzedaż lub "wylot z kosztów".
    >>
    >> No nie. Jak wycofałeś ze ŚT, to również musiałeś opodatkować przychód ze
    >> sprzedaży przed upływem 6 lat.
    >
    > Ze sprzedaży, ale nie z samego wycofania na cele prywatne.

    Przy wyposażeniu "wylotu z kosztów" też nie ma.

    >>> I potem się dziwić, że lewicowe oszołomy wyzywają przedsiębiorców
    >>> od burżujów :P
    >>
    >> A potem w pracy dostają fajny fotel do pracy przy komputerze za darmo od
    >> pracodawcy, a jak ktoś prowadzi działalność i sam sobie taki kupi za
    >> własne, to ma go oczywiście amortyzować przez kilka lat. Za karę, że
    >> jest burżujem :)
    >
    > Dla nich każdy kto mówi o wydatkach ~10k cyt. "popierdółka" to burżuj :)

    Mowa o wydatkach poniżej 10k. Nie wszystkie "popierdółki" kosztują ~10k.
    Nie manipuluj :)

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1