  • Data: 2020-01-06 11:40:45
    Temat: Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-01-05, Kviat <Kviat> wrote:

    [...]

    > No to teraz, jak już nie trzeba prowadzić ewidencji wyposażenia jak będzie?
    > Kupujesz laptopa za 9999 zł, wrzucasz w koszty i odliczasz Vat.
    > A jak Ci się znudzi, przekazujesz "na cele prywatne" i już. Bez
    > papierków, bo przecież w ewidencji nie ma.

    No ale w PKPiR jest przecież.

    Art. 23, ust. 1, p.d.o.f:

    ---
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    [...]

    49) wydatków poniesionych na zakup zużywających się stopniowo rzeczowych
    składników majątku przedsiębiorstwa, niezaliczanych zgodnie z odrębnymi
    przepisami do środków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki
    te nie są wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności gospodarczej,
    lecz służą celom osobistym podatnika, pracowników lub innych osób, albo
    bez uzasadnienia znajdują się poza siedzibą przedsiębiorstwa
    ---

    Ja dla przykładu mam czysto 1-os DG, jestem freelancerem i zdarzały się
    drobiazgowe kontrole z pytaniem o losy konkretnych sprzętów (literalnie
    mam na ten moment 3 sztuki rzeczy wpisane do ŚT, a miesięczna lista pozycji
    w KPiR to < 10, z czego 3-4 to przychód).

    I uwierz, potrafią zapytać o różne rzeczy. :D
    W tym roku też się spodziewam kontroli (będę wnioskować
    o PIT 5% z IPBoxa jak dostanę pozytywną interpretację).

    Jak masz inaczej, to się ciesz :)

    > No nie. Jak wycofałeś ze ŚT, to również musiałeś opodatkować przychód ze
    > sprzedaży przed upływem 6 lat.

    Ze sprzedaży, ale nie z samego wycofania na cele prywatne.

    > A potem w pracy dostają fajny fotel do pracy przy komputerze za darmo od
    > pracodawcy, a jak ktoś prowadzi działalność i sam sobie taki kupi za
    > własne, to ma go oczywiście amortyzować przez kilka lat. Za karę, że
    > jest burżujem :)

    Dla nich każdy kto mówi o wydatkach ~10k cyt. "popierdółka" to burżuj :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com