    From: VoyteG <V...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Termin dla US
    Date: Mon, 18 May 2009 01:49:34 -0700 (PDT)

    On 15 Maj, 22:24, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]

    Własnie wiedząc, że tak "działa prawo" ten wątek ma dać odniesienie
    dla osób prawa nie znających, jak odnaleźć się w takiej sytuacji lub
    podobnych okolicznościach spadkowych.

    >   I to jest INNE postępowanie, czego nie chcesz przyjąć do wiadomości.

    Czy poza tym, że strona wszczynająca jest inna, jest w tym
    postępowaniu cokolwiek innego?

    >   Ano jest paradoks. I co my Ci na to poradzimy?
    Są osoby, które zauważając paradoks nic nie robią, a są też inne,
    które szukają realnego rozwiązania. Jeśli nie masz wiedzy i nie
    potrafisz tu nić poradzić, szukam dalej :-)

    >   Reklamację na Wiejską do W-wy, nie do nas.
    Chyba nie sugerujesz, aby osoby mające nikła świadomość prawna pisały
    reklamacje do Sejmu?
    Nie wiem po co taka bezradna sugestia?

    >   Bo ten zapis dotyczy PROWADZENIA postępowania.
    >   A US go NIE PROWADZI.
    I co to zmienia, nawet gdy to strona wszczyna postępowanie, to
    przecież czy te same zasady i mechanizmy nie obowiązują US?

    >   Albo prowadzi je podatnik, i jak podatnik bardzo sobie życzy, to US
    > może go pogonić wezwaniem do dostarczeniem brakującej dokumentacji :],
    A podatnik w odpowiedzi, może wskazać skad US może pozyskać tę
    dokumentację, o ile uznaje za konieczną. Co w sytuacji, gdy zdaniem US
    niezbędny dokument jest w posiadaniu innej strony postępowania lub
    dostępny w innym Urzędzie, a strona wszczynająca nie ma tego
    dokumentu?

    >   Możesz wytoczyć sprawę przed NSA i sprawdzić :)
    Roztwarzania prowadzę na gruncie istniejącego prawa i realnych
    możliwości osoby odziedziczającej schedę, a taka z pewnością nie
    będzie systemowo rozwiązywać swego prywatnego problemu.

    >   Jak chcesz flejma o tym że mamy "złe prawo" to owszem - jestem
    > za tezą "mamy złe prawo".
    >   I co z tego...

    Nic takiego nie sugerowałem i nie sugeruję.

    >   Istnieje teza, że lobby prawnicze stara się, aby wszystko trzeba
    > było załatwiać z udziałem prawników.

    To znów kwestia przyszłości i ewentualnych zmian, tego co może
    będzie... tym razem nie dotyczy.

    >   Jeszcze raz: i co ja Ci na to poradzę...
    Ty jak widać nic nie poradzisz, ale tę grupę czytają inne osoby, Ja
    jeszcze nie wiem, ty jak piszesz też nie, - zobaczymy dalej, kiedy
    wypowiedzą się inne osoby.

    >   AFAIK nie wprost.

    >   Wniosek - powinien dbać o to, aby podatnicy nie dopuszczali się
    > uszczupleń podatkowych.
    To jest juz interpretacja, zatem rozumiem że przepisu nie ma, bo
    podobnie mogę sobie też nie wprost zinterpretować, że jest, chodzby w
    oparciu o art. 120 i 121 Ordynacji :-)

    >   Ratio legis.
    >   Jeśli ustawodawca *stosuje* w danym akcie określenie "wszczęcie"
    ustawodawca też stosuje określenie "prowadzenie" :-)
    Ratio legis - przyczyna wydania określonej ustawy art. 1 Ordynacji
    określa jej dużo szerszy zakres i stosując to co napisałeś nadal nie
    widzę powodu, dla którego nie może dotyczyć zarówno wszczęcia, jak i
    prowadzenia

    >   W razie jak US wszczyna postępowanie - to jego zmartwieniem
    > jest właściwe *prowadzenie* postępowania, art.122

    Ciekawi mnie, skąd interpretacja, że ten zapis nie dotyczy też
    postępowania na wniosek strony?

    >   A rzuć okiem do tej Ordynacji :) i sprawdź :) (nie żartuję, tu
    > tylko dyskutujemy, więc trzeba osobiście sprawdzać co i jak).

    Cały czas czytam, ale nie widze takiego odniesienia. Czy dobrze
    rozumiem, że ty tez tak uważasz?

    > ...i US wezwie do wyjaśnien.
    >   Zależy Ci na płaceniu mandatów? ;)
    Nie znam wysokości zobowiązania, więc skąd mam wiedzieć ile wpłacić.
    Ile Twoim zdaniem powinien wpłacić podatnik w tych okolicznościach? To
    jak z tą złotówką?

    >   Moment w którym następuje "wszczęcie". W tym drugim to US decyduje
    > kiedy wszcząć, w tym pierwszym - podatnik (niezależnie czy
    > w terminie czy po!) oraz to kto ma "dostarczyć dane".

    I jakie ma znaczenie dla sprawy, dla jej przebiegu w sytuacji, gdy
    jest wielu spadkobierców, to i tak US musi od każdego otrzymać
    jednobrzmiące deklaracje, wiec musi ich zawezwać...

    >   Ale co poniektóre pretensje wyglądają tak, jakbyśmy to my uważali
    > że "takie prawo jest dobre".

    Kwestia osobistego wyobrażenia, tego nie oceniam :-)

    Dzięki :-)

    VoyteG