    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Termin dla US
    Date: Wed, 20 May 2009 22:54:32 +0200

    On Mon, 18 May 2009, VoyteG wrote:

    > Czy poza tym, że strona wszczynająca jest inna, jest w tym
    > postępowaniu cokolwiek innego?

    Strona wszczynająca postępowanie przedstawia dowody, strona
    przeciwna się do nich odnosi.
    Nie ma żadnej różnicy.
    (oczywiście w takim przypadku - a nie w przypadku, kiedy US
    dokonuje kontroli i ma prawo wezwać do okazania dowodów
    w ramach czynności, niestety tu symetrii nie ma i podatnik
    nie ma uprawnień do prowadzenia kontroli USów).

    > Są osoby, które zauważając paradoks nic nie robią, a są też inne,
    > które szukają realnego rozwiązania. Jeśli nie masz wiedzy i nie
    > potrafisz tu nić poradzić, szukam dalej :-)

    Szukaj.
    IMO w Sejmie trzeba.

    > Chyba nie sugerujesz, aby osoby mające nikła świadomość prawna pisały
    > reklamacje do Sejmu?
    > Nie wiem po co taka bezradna sugestia?

    To nie było do tych osób (skoro one nie wiedzą...) tylko do Ciebie.
    Nie podoba się prawo - władny jest je zmienić Sejm.
    Nie ja, nie Ty, nie urząd skarbowy...

    > I co to zmienia, nawet gdy to strona wszczyna postępowanie, to
    > przecież czy te same zasady i mechanizmy nie obowiązują US?

    Przeczytaj jeszcze raz zdanie które wyżej zacytowałeś.
    Nie mam nic więcej do dodania.

    > Roztwarzania prowadzę na gruncie istniejącego prawa i realnych
    > możliwości osoby odziedziczającej schedę, a taka z pewnością nie
    > będzie systemowo rozwiązywać swego prywatnego problemu.

    "Sprawa przed NSA" jak najbardziej jest rozwiązaniem indywidualnym.
    Konkretny podatnik w konkretnej sprawie wnosi sprzeciw wobec
    postępowania organu państwowego.

    pzdr, Gotfryd