    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: US upomial sie o podatek od sprzedazy mieszkania.
    Date: Sat, 28 Nov 2009 13:53:22 +0100

    On Sat, 28 Nov 2009, witek wrote:

    > ma, bo kredyt to nie wydanie kasy ze sprzedazy mieszkania.
    > bylo potem od razu spalcic 30 tys kredytu i juz mialbys uzbierane 50 tys.

    Ale on tych pieniędzy nie miał, fizycznie zapłacił *za* żonę :)

    IMVHO błędem był zakup "wspólny", faktycznie dokonany z majątku
    odrębnego a nie wprowadzony formalnie i prawidłowo do majątku
    wspólnego.
    Skoro miał te 40 kzł *swoich* pieniędzy, to (IMO) powinien był
    - albo wydać je na zakup ze swoich odrębnych pieniedzy do majątku
    odrębnego
    - albo wprowadzić intercyzą do majątku wspólnego.

    Być może ta druga wersja również spowodowałaby "wylot z ulgi",
    bo sprawdzać mi się nie chce, ale prawie na pewno sformułowania
    w przepisach były takie że "przypisywały" zwolnienie z podatku
    i do pieniędzy i do osoby (więc nie dałoby się "wciągnąć do spółki
    z ulgą" żony).

    Wniosek: powinien był "kupić na siebie" (wtedy całe 40 kzł
    płaciłby *on*) i zastosować wersję trzecią:
    - przekazać intercyzą już wykupioną i opłaconą działkę.

    Nijak nie wątpię, że to klasyczny przypadek kiedy łatwo być
    "mądrym po fakcie" :(

    pzdr, Gotfryd