    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: US własciwy dla podatku od spadków i darowizn
    Date: Tue, 20 Mar 2007 20:43:33 +0100

    On Tue, 20 Mar 2007, jawa wrote:

    > W archiwum grupy z 2005 r znalazłem dwie wypowiedzi:
    > 1)"Twojego miejsca zamieszkania. To ty jestes podatnikiem, a nie przedmiot
    > spadku"
    > 2)A jednak nie.....Właściwość określa sie prawie analogicznie jak właściwość
    > sądu stwierdzającego nabycie spadku."

    A nie było to jakoś związane np. z nieruchomością?

    > W serwisie o podatkach ( http://www.pit.pl/pages/i/1587.php ) znalazłem:
    > "Zeznania podatkowe należy składać właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego
    > miejsca zamieszkania spadkobiercy w terminie 1 miesiąca od dnia powstania
    > obowiązku podatkowego."
    >
    > Wydaje mi się, że powinno być tak jak w ostatnio przytoczonej wypowiedzi, ale
    > nie mogę znaleźć czarno na białym podstawy prawnej !?

    Zasada jest taka: zaczyna sie od przepisów szczegółowych, a później
    "idzie w górę". Czyli jak nie ma rozporządzenia wykonawczego które
    miało wskazywać wg ustawy, to się patrzy do ustawy, jak tam nie ma
    to do "ustawy ogólnej" czyli Ordynacji, jak tam nie ma to się
    patrzy do Kodeksu Postępowania Administracyjnego, jak tam nie ma
    to się... i tak do Konstytucji ;)

    No dobra:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html