    From: u...@d...invalid
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Udoste;pnianie mieszkania
    Date: Fri, 13 Feb 2004 18:20:45 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Thu, 12 Feb 2004 u...@d...invalid wrote:
    > [...]
    >

    > Moim zdaniem nie liczy się "kto płaci", tylko "z kim jest umowa".
    >
    > Jeśli telefon jest "na ciebie" - to TY płacisz za telefon,
    > a korzystający - tobie. Fakt że ON zanosi pieniądze zeby
    > w ramach kompensaty TWOJE zobowiazanie wobec TPSA wykonać
    > jest bez znaczenia... IMO oczywiście.
    > Niedawno ktoś pisał że wynajął mieszkanie amerykaninowi, który
    > wydzwaniał po kilka tysięcy $$ miesięcznie.
    > No i US "poprosił" go o doliczenie tegoż telefonu do przychodu.
    > Myślałem że napisałem wyraźnie: MOIM ZDANIEM :) - umowa
> [...]

    A kto decyduje, czy to ma być na KPiR czy na ryczałt (tzn. ja czy US)?
    I co jest korzystniejsze? (Co w ryczałcie jest niebezpieczne, że mam
    uważać?) Jestem w tej dziedzinie ZIELONY - żadnego doświadczenia (to
    zresztą chyba widać :-) ).

    Nie wiedziałem, że to będzie takie pogięte - ja robię komuś grzeczność i
    jeszcze mam płacić za to podatek (tj. ten ryczałt od przychodu abo jaki
    inny).
    To może w tej sytuacji po prostu wynająć (za odpowiednią opłatą) i w ten
    sposób nie być stratnym?

    Co mam zrobić?

    Pozdrawiam

    user