    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło a VAT
    Date: Fri, 10 Dec 2004 01:22:55 +0100

    On Thu, 9 Dec 2004, pix wrote:

    >+ > >+ Z tego co się orientuję, to limit naliczany jest od pierwszej umowy
    >+ >
    >+ > ...no i tu jest ćwiek, bo dotychczasowe (a nowych jeszcze chwilę nie
    >+ > będzie, nadto sama zasada się przecież NIE zmieniła...) wyroki
    >+ powoływały
    >+ > się na LITERALNE brzmienie przepisu: "okres sprzedaży" !
    >+
    >+ przy czym w tym przypadku "okres sprzedaży" należy rozumieć jako....
    >+ no właśnie jako co?

    ...dzień.
    I NSA też to uzasadnił: ustawa określa "okres" w dniach, więc trzeba
    liczyć dni. Zdaje się że wyrok który był "w prasie" (standardowo
    GP lub RP) nie przesądzał czy chodzi o "dni sprzedaży" czy "licząc
    od pierwszego dnia sprzedaży".
    Ja tam próbując "walczyć z limitem" pewnie bym starał się o codzieną
    sprzedaż na ponad 100 groszy :>

    Owszem, wiem:
    Trzymając się ustawowej definicji - wychodzi że jednorazowa płatność
    za dzieło to "jeden dzień" (z abstrakcyjnie niskim limitem).
    Co nieco może pomóc rozbicie wypłaty - w końcu może być oddawane
    "częściami" :) ale dalej brzmi absurdalnie...
    Proszę MNIE za to nie bić ! :)

    >+ > pozdrowienia, Gotfryd
    >+ również

    ...takoż :)