    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło a VAT
    Date: Tue, 14 Dec 2004 22:03:41 +0100

    On Sat, 11 Dec 2004, Pawel Wolniewicz wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+
    >+ > Oczywiście - IMHO zakładając liberalniejszą wersję interpretacji
    >+ > "okresu prowadzenia sprzedaży" (że liczy się *od dnia* pierwszej
    >+ > sprzedaży wszystkie dni, również te w które sprzedaży *nie było*)
    [...]
    >+ W google znalazłem tylko jedną opinię przemawiającą za tą liberalniejszą
    >+ interpretacją.

    Był taki artykuł w Rzepie, p. Anny Koleśniak, Dobra Firma z 25 listopada
    br :) czyli niedawno.
    Zastrzegam że były przedstawione pewne różnice w orzecznictwie, ale
    mamy tam m.in. taki tekst:
    ++++
    W orzecznictwie podkreśla się też, że u podatników rozpoczynających
    czynności opodatkowane w ciągu roku podatkowego bierze się pod uwagę okres
    od dnia dokonania pierwszej czynności do ostatniego dnia roku podatkowego.
    Zatem początek działalności gospodarczej należy liczyć nie od dnia wpisu
    do ewidencji działalności, ale od pierwszej transakcji sprzedaży towaru
    lub świadczenia usługi (wyrok NSA z 12 lutego 2002 r., I SA/Łd 701/2000)
    ----
    Nie wiem czy to miał być cytat z sentencji :), wskazuje na to
    fakti iż ten sam tekst jest również w innym artykule (tak, google
    znalazł :)) tu:
    http://www.1praca.gov.pl/firma.php?id_doc=3044&archi
    wum=1

    --