    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzielo - koszty, prawa autorskie
    Date: Tue, 22 Oct 2002 21:51:45 +0200

    On Tue, 22 Oct 2002, plumtree wrote:

    >+ > Art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy o pdof.
    >+ > W tym roku: 143 zł.
    >+ > Kasia
    >+
    >+ Dzieki
    >+ A czy jesli przedmiotem umowy sa prawa autorskie (z tymze nadal jest to
    >+ umowa o dzielo) - to powyzsze przepisy rowniez maja zastosowanie?

    IMHO nie - pod warunkiem że rzeczywiście mowa jest o umowie "autorskiej".

    >+ Czy moze moge pomniejszyc przychody o koszty?

    AFAIK takie coś (możliwość rozliczenia rzeczywistych kosztów)
    przysługuje *tylko* dla umów "wykonywanych osobiście", a nie
    przekazania praw majątkowych (zwanych popularnie "umowami
    autorskimi").

    Tak BTW - zawsze musisz się liczyć z tym, że fiskus będzie
    się doszukiwał tego rozwiązania które jest dla ciebie mniej
    korzystne. Możesz sobie porównać sprawdzając w google
    wnioski z dyskusji "czy mogę brać umowę o dzieło z tego
    samego zakresu w którym prowadzę DG" (ze wskazaniem *wyroków*
    *nakazujących* tak zrobić :> - bo pogrążających strony umowy
    jeśli chodzi o VAT...)

    W każdym razie jeśli umowa jest "autorska" - to IMO "leżysz"
    w tej samej działce co artyści :) a - jak tu ktoś się skarżył
    - oni NIE MOGĄ rozliczać faktycznych kosztów... (a chodziło
    zdaje się o rzeźby czy coś podobnego, gdzie faktyczne koszty
    bez problemu przekraczają 50%).

    Podsumowują: IMO nie możesz odliczyć, ale nie ze względu
    na granicę 143 zł :) tylko >>bycia umowy "autorską"<<.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (czekający czy dostanie od grupowiczów po uszach za to
    że czytać ustawy nie umie ;) - ale przekonany że nie :))