    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: UoD-rachunek, PIT-4
    Date: Mon, 17 Jul 2006 17:18:21 +0200

    Dnia 17-07-2006 o 16:07:07 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał:

    > Sposób zaokrąglenia podstawy i zaliczki jest podany w ordynacji
    > podatkowej. Dokładny artykuł znajdź sam.

    To wiem:

    Art. 63.
    § 1. Podstawy opodatkowania, kwoty podatków, z zastrzeżeniem § 2, odsetki
    za
    zwłokę, opłaty prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz wynagrodzenia
    przysługujące płatnikom i inkasentom zaokrągla się do pełnych złotych w ten
    sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się,
    a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych
    złotych.
    § 2. Zaokrąglania podstaw opodatkowania i kwot podatków nie stosuje się do
    opłaty
    skarbowej oraz opłat, o których mowa w przepisach o podatkach i opłatach
    lokalnych.

    Tylko czemu nie stosuje się tego np do faktur, skoro to też rachunki.
    (a w ustawie o VAT nic nie ma o zaokrągleniach).
    Gdzieś przeczytałem że zasad zaokrąglania z Ordynacji nie stosuje się do
    rachunków
    gdyż ordynacja reguluje relacje podatnika i fiskusa a nie relacje między
    podatnikami
    (czy jakoś tak).

    pozdrawiam