  • 1. Data: 2002-12-13 16:14:45
    Temat: VAT-7 - grosze
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    Sorry, ze wracam upracie z tą dość błahą sprawą,
    ale juz mnie .......................... trafia, bo całkiem poważne
    źródła podają mi sprzeczne dane.

    1/3 pytanych księgowych twierdzi, ze obcinanie groszy na VAT-7
    to jakas bzdura i normalnie zaokrąglają

    Kolajna 1/3 wie, ze powinno sie grosze obcinac, ale......"na wszelki
    wypadek"
    je zaokrąga.

    Jeszcze inni mowią, że obcinaja, ale ponieważ to może zaniżyć należność,
    do dobrze jest od czasu do czasu doliczyc złotówkę czy dwie na korzyść
    fiskusa.

    Ludzie, to jakas paranoja jest!

    Próbowałem uciec od problemu tankując benzynę na stacji tak,
    aby licznik wskazywał ,00 gr. Nie jest to łatwe - spróbujcie sami.
    Ale dałem sobie spokój, jak sobie przypomniałem, że przecież i tak
    nie odliczam waty od benzyny :-)

    latet

  • 2. Data: 2002-12-13 17:25:12
    Temat: Re: VAT-7 - grosze
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:
> [...]
    > źródła podają mi sprzeczne dane.
    >
    > 1/3 pytanych księgowych twierdzi, ze obcinanie groszy na VAT-7
    Nie znaja przepisów, wstyd!

    > Kolajna 1/3 wie, ze powinno sie grosze obcinac, ale......"na wszelki
    > wypadek"
    > je zaokrąga.
    Znają zasadę, ale nie wiedza skąd... wstyd!

    > Jeszcze inni mowią, że obcinaja, ale ponieważ to może zaniżyć należność,
    > do dobrze jest od czasu do czasu doliczyc złotówkę czy dwie na korzyść
    > fiskusa.
    >
    > Ludzie, to jakas paranoja jest!
    I tu sie z toba zgadzam.
    Spójrz tam:

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 maja 2001 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa
    § 21 pkt.2:
    " 2. Zaokrąglanie kwot podatku od towarów i usług oraz podatku
    akcyzowego, jeżeli podatki te nie są pobierane przez płatników, a także
    podatku dochodowego od osób prawnych, dokonywane jest do pełnych
    złotych, z *pominięciem groszy*. "

    Rozporządzenie wydane na podstawie delegacji ustawowej z art.63 § 2
    Ordynacji podatkowej.

    Nic dodac, nic ując. Dlaczego więc tylu "księgowych"[*] wyczynia jakieś
    dziwne kombinacje?

    [*] tak, ten cudzysłów jest tam z rozmysłem...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-12-13 17:58:17
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > akcyzowego, jeżeli podatki te nie są pobierane przez płatników, a także
    > podatku dochodowego od osób prawnych, dokonywane jest do pełnych

    Dzieki.
    Jakby mi ktoś jeszcze powiedzial co to znaczy:
    "jeżeli podatki te nie są pobierane przez płatników",
    to już miałbym pełno szczęścia :-)

    Pzdrwm,

    tk

  • 4. Data: 2002-12-13 20:39:29
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    .

    > Nic dodac, nic ując. Dlaczego więc tylu "księgowych"[*] wyczynia jakieś
    > dziwne kombinacje?

    Chwila, ale ten przepis wcale nie jest taki jednoznaczny... Przeciez nie
    napisano o samym *pominieciu groszy*, ale o zaokraglaniu... a na czym ma
    polegac zaokraglanie jak pominiemy grosze... przeciez wtedy juz nie ma co
    zaokraglac. Moim zdaniem przepis ten nie jest jednoznaczny.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2002-12-14 00:41:42
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
    >+ 1/3 pytanych księgowych twierdzi, ze obcinanie groszy na VAT-7
    >+ to jakas bzdura i normalnie zaokrąglają

    Hm... opatrz na VAT-7, tam zdaje się są rubryki z samymi złotówkami :)
    No i "mój" US by mnie zaraz wyrzucił :) - jak jest miejsce to
    z "papierem" idę prosto do 'wprowadzania z weryfikacją' :), kilka
    błędów już się samo wyłapało w ten sposób :) (m. in próba odliczenia
    VATu przy braku sprzedaży !).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-12-14 12:06:38
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > polegac zaokraglanie jak pominiemy grosze... przeciez wtedy juz nie ma co
    > zaokraglac. Moim zdaniem przepis ten nie jest jednoznaczny.

    Przeczytaj sobie cały art. 21 i jeszcze dla pewności cały art. 20 to
    zmienisz zdanie.

  • 7. Data: 2002-12-14 14:37:25
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj sobie cały art. 21 i jeszcze dla pewności cały art. 20 to
    > zmienisz zdanie.

    § 20. 1. Zaokrąglanie podstaw opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2,
    następuje w ten sposób, że kwoty wynoszące:

    1) mniej niż 50 groszy pomija się,

    2) 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.

    2. Zaokrąglanie podstaw opodatkowania podatku od towarów i usług oraz
    podatku akcyzowego, jeżeli podatki te nie są pobierane przez płatników, a
    także podatku dochodowego od osób prawnych, dokonywane jest do pełnych
    złotych, z pominięciem groszy.

    Co oznacza zastrzezenie: "...jeżeli podatki te nie są pobierane przez
    płatników..."?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2002-12-14 16:17:02
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Co oznacza zastrzezenie: "...jeżeli podatki te nie są pobierane przez
    > płatników..."?

    Większość podmiotów gospodarczych to podatnicy w rozumieniu ustawy o PTU i
    dla nich ten zwrot nie ma znaczenia.
    Płatnicy są zdefiniowani w art 12a ustawy o ptu