    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT - DG + dzialalnosc osobista
    Date: Fri, 28 Sep 2007 12:47:50 +0200

    Dnia 28-09-2007 o 12:26:42 Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > czytam, czytam i nic nie rozumiem, .... a... już rozumiem..., nie,
    > jednak nie rozumiem: co to są za więzy:
    >
    > "jeżeli z tytułu wykonania tych czynności osoby te są związane ze
    > zlecającym wykonanie tych czynności prawnymi więzami tworzącymi stosunek
    > prawny pomiędzy zlecającym wykonanie czynności i wykonującym zlecane
    > czynności co do warunków wykonywania tych czynności, wynagrodzenia i
    > odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności wobec osób
    > trzecich,"

    - stosunek (prawny) - to chyba zawsze jest przy umowie
    - warunki wykonywania czynności i wynagrodzenie - musi być w umowie
    - zapis że odpowiedzialność wobec osób trzecich ponosi zamawiający - czyli
    bierze na klatę
    ew. pozwy, traktując jako swoje to co wypuszcza na rynek z Twojego zagonu.

    > a to jest dobre. Czy są gdzieś miejsca na ziemi, gdzie "przedsiębiorcy"
    > mają bardziej pod górkę? A ONI chcą stworzyć jedno okienko, w którym
    > załatwię wszystko, co jest potrzebne do rejestracji DG (i US, i UG, i
    > REGON i ZUS). I nie zajmie mi to 2 dni, tylko jedną godzinę. Raz, przy
    > rejestracji firmy. A za to później wpadam w jedno wielkie szambo
    > przepisów i czasu na poznanie, interpretację, kwerendy, odkręcanie to
    > już nikt nie zliczy. A nawet tego okienka i tak nie ma.

    Eee nie przesadzaj. Wystarczy od co drugie transakcji odkładać 40%
    przychodu
    i jesteś nie do ruszenia :)