  • 11. Data: 2009-01-25 11:17:36
    Temat: Re: VAT-R a transakcje z UE
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-01-2009 o 11:59:24 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > A na jakiej podstawie chciałbyś ująć transport na
    > informacji podsumowującej?
    > (...)

    Ok, dzięki

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-01-25 11:21:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-01-2009 o 23:40:53 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > a jeśli ja sam zlecam transport
    >
    > W sensie obrotu na VAT UE to tak,
    > ale ten transport wpadnie do wartości faktury wewnętrznej.

    Czyli:

    - kupuję towar w UK, sprzedaca go nadaje i wystawia mi jedną
    fakturę z pozycjami TOWAR i TRANSPORT to wtedy mam tylko WNT

    - kupuję towar w UK, sprzedawca wystawia fakturę, ale
    do transportu zamawiam jakiegoś DHL-a od którego mam osobną
    fakturę na transport - wtedy do WNT wpada tylko faktura za towar
    a ta z DHL-a idzie do importu usług (czyli co prawda wpadnie
    do f.wewnętrznej zaraz obok WNT, ale na VAT UE nie wpisuję
    a na VAT-7 do osobnej rubryki)

    ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-01-25 12:16:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Czyli:
    >
    > - kupuję towar w UK, sprzedaca go nadaje i wystawia mi jedną
    > fakturę z pozycjami TOWAR i TRANSPORT to wtedy mam tylko WNT

    No nie. Jak są osobne pozycje, to nie.
    Wtedy transport też osobno bym zrobił jako usługę.
    Jeśli wystawi tylko na jedną wartość, która zawierać będzie
    i wartość towaru i transportu, to wtedy tylko jest WNT.

    Tak.

  • 14. Data: 2009-01-25 13:01:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dzięki wielkie, oby szybko mnie wpisali do viesa i wio :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-01-26 16:02:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Mam jeszcze pytanie - jaka jest data sprzedazy na fakturze wenętrznej
    w przypadku WNT - nadania tpwaru, odbioru, wystawienia faktury przez klienta,
    a może data powstania obowiązku podatkowego albo jeszcze inna?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-01-27 13:32:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jeszcze jedno w praniu wyszło - czy od dzisiaj jest europejsem,
    zgodnie z tym co podałem w zgłoszeniu. Ale do VIES wpisza mnie
    w ciągu 2 tygodni.

    Czy mogę się już teraz posługiwać NIPem z "PL" ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-01-27 13:36:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 14:32:19 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Jeszcze jedno w praniu wyszło - czy od dzisiaj jest europejsem,
    > zgodnie z tym co podałem w zgłoszeniu. Ale do VIES wpisza mnie
    > w ciągu 2 tygodni.
    >
    > Czy mogę się już teraz posługiwać NIPem z "PL" ?

    Sam sobie odpowiem - art. 97.10 uptu.. Trzeba czekać na świstek

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek