  • 11. Data: 2004-05-19 11:51:40
    Temat: Re: VAT na internet - jaka stawka
    Od: "Anka" <a...@g...mm.pl>

    http://www.hacking.pl/news.php?id=3748
    link z "Rzeczpospolitej"

    anka

    Użytkownik "Marek Michalkiewicz" <s...@a...gda.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:c8ff8d$q7h$1@alf.lan.amelek.gda.pl...

  • 12. Data: 2004-05-20 09:53:56
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    > Czy mógłbym prosić o link do tej ostatniej uwagi ??

    Raczej nie...:) Cytat z ustawy skonczyl sie wraz z cudzyslowem. Reszta,
    to moja autorska wypowiedz...
    A wziela sie z cytatu:
    "....użytkowników indywidualnych nieprowadzących działalności
    gospodarczej na dostęp szerokopasmowy"

    Wynika z niej (logika w czystej postaci), ze uzytkownik indywidualny
    prowadzacy dzialalnosc jw. placi 22% VAT - pozostali nie placa.

    Pozostala implikacja wynika z faktu, ze osoba fizyczna prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza nie jest traktowana przez polskie prawo jako
    "podmiot (klient) instytucjonalny", a z tego wynika, ze taka osoba (choc
    jest firma) jest uzytkownikiem indywidualnym....

    pzdr
    A.

    PS. Moze sie myle, ale.... co, jesli mam racje?
    A.

  • 13. Data: 2004-05-20 20:10:06
    Od: m...@t...pl (tlen)

> [...]
    >
    > pzdr
    > A.
    >
    > PS. Moze sie myle, ale.... co, jesli mam racje?

    Obawiam się, iż będzie to trudne do ustalenia.
    Firma Tele2 poszła na łatwiznę i naliczyła vat 22 % uznając wszystkie firmy,
    nawet te jedno osobowe, za użytkowników którym trzeba walnąć najwyższą
    stawkę.
    Ku mojemu zdziwieniu po wybraniu numeru 9393 :):) i podaniu moich danych
    usłyszałem iż bym miał naliczany vat "ZW" (piszę BYM bo nie korzystam z ich
    interentu :):) )
    Chyba trzeba poczekać na większą burzę, wtedy pewnie znajdzie się jakaś
    wykładnia, a ten przepis znowu okaże się bublem legislacyjnym.

    Michał

    http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
    ml/7089F3AB21A7B7B3C1256
    E9A00335C2B

  • 14. Data: 2004-05-21 14:26:16
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Anka <a...@g...mm.pl> wrote:
    > http://www.hacking.pl/news.php?id=3748
    > link z "Rzeczpospolitej"

    Dzięki. Chyba TP$A też ma problem jak to ugryźć, bo jeszcze nie
    dostałem faktur (a zwykle przychodziły w połowie miesiąca) - więc
    nadal nie wiem, czy za DSL-a dostanę VAT 22% czy zwolnienie...

    Marek

  • 15. Data: 2004-05-21 17:58:27
    Od: "Anka" <a...@g...mm.pl>

    9. Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą - czy to oznacza, że będę
    płacił 22% VAT?
    Stawka 22% VAT dotyczy między innymi użytkowników indywidualnych, prowadzących
    działalność gospodarczą na dostęp szerokopasmowy (np. kawiarenki internetowe).
    Usługi dostępu do Internetu świadczone na rzecz pozostałych użytkowników
    indywidualnych, prowadzących działalność gospodarczą, są zwolnione z VAT.

    to cytat z http://www.neostrada.pl/tpsa/run?n=aktualnosci_tekst
    &p1=17439

    wyjaśnia to chyba ostatecznie problem VAT
    na internet dla prowadzących działalność gospodarczą

    wiadomości news:c8l3i8$o0u$1@alf.lan.amelek.gda.pl...

  • 16. Data: 2004-05-22 16:36:38
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    >wyjaśnia to chyba ostatecznie problem VAT
    >na internet dla prowadzących działalność gospodarczą
    Ale jak sie zadzwoni na blekitna linie to TPSA mowi ze i tak jest 22% dla
    wszystkich co prowadza DG, a mila Pani stwierdzila ze jej przykro ze taka
    informacja widnieje na ich stronie.

    Maciej

  • 17. Data: 2004-05-25 13:20:53
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

    Użytkownik "Anka" <a...@g...mm.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Internetu świadczone na rzecz pozostałych
    > użytkowników indywidualnych, prowadzących działalność gospodarczą, są
    Wczoraj właśnie dostałem fakturę i DSL mam ujęty jako zwolniony. Tylko
    problem polega na tym,
    że tego DSLa to ja udostępniam (oprócz tego, że sam korzystam). No i teraz
    pytanie: czy to tak może być,
    czy powinienem uderzyć do TPSA po korektę faktury ?

    Pozdrawiam,
    --
    K.G.

  • 18. Data: 2004-05-25 13:30:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik druciak napisał:

    > Użytkownik "Anka" <a...@g...mm.pl> napisał w wiadomości

    No nie do końca tak to brzmi.
    A brzminie akurat tu jest dośc istotne.

> [...]
    > tego, że sam korzystam). No i teraz pytanie: czy to tak może być, czy
    > powinienem uderzyć do TPSA po korektę faktury ?

    Hmm.. ja dostałam DSL i Neo na 22%. Na firme ktora niczego dalej nie
    udostępnia. Z tego co wiem ze źrodeł zblizonych do dobrze
    poinformowanych ;-) prawnicy Tepsy doszli o wniosku że ten dodatek "na
    dostep szerokopasmowy" to błąd redakcyjny (fakt że ani po polsku ani po
    łacinie, a i celowośc takiego przepisu jest wątpliwa).
    Pytanie czy masz DSLa na firmę?
    Jeżeli tak to raczej spytaj ich czy sie nie pomylili.
    Jeżeli masz linie na osobę fizyczną, nie na "firmę" to Tepsa nie wnika
    co z tym dalej robisz skoro dla niej nie ma śladu działalności gospodarczej.

    A tak a propos - czy DSLa można udotępniać dalej bez specjalnej zgody od
    TPSA?
    Pamiętam że kiedys były z tym problemy.. a może to z SDI?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2004-05-25 13:35:05
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > A tak a propos - czy DSLa można udotępniać dalej bez specjalnej zgody od
    > TPSA?
    Regulamin tej usugi tego nie zabrania.

    > Pamiętam że kiedys były z tym problemy.. a może to z SDI?
    Kiedys NIE BYLO z tym problemow, w przypadku SDI. Rowniez
    regulamin tego nie zabranial. A teraz juz zabrania - patrz wlasna umowa.
    Natomiast NIGDY nie bylo i nie jest wolno udostepniac Neostrady.

    Pozdro

    PawelZ

  • 20. Data: 2004-05-25 13:35:05
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>