  • 1. Data: 2005-09-05 18:48:05
    Temat: VAT od FV za hotel ?
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Witam,
    prowadzę DG polegającą na dość częstych wyjazdach. Nocuję w hotelach i
    oczywiście biorę FV, którą wpisuję w KPiR (bo koszt noclegu jest dla
    mnie KUP). Do tej pory wpisywałem VAT w zakupy - niedawno ktoś mnie
    oświecał, że tak nie wolno ?
    Jeśli faktycznie nie wolno to jak z tego wybrnąć żeby nie składać VAT7
    od początku roku ??

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/

  • 2. Data: 2005-09-05 20:20:57
    Temat: Re: VAT od FV za hotel ?
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Nikt nie odpowiedzial a szkoda, bo:
    1.
    Na samym poczatku VATu bylo tak, ze mozna bylo odliczac VAT od hoteli, takze
    faktury za np. kanajpe hotelowa, itd. (do wysokosci rachunku, a nie diet -
    bo te dotyczyly tylko pracownikow, a nie wlascicieli)
    2.
    Potem wprowadzono zakaz odliczania VAT od "hoteli", wszystko w koszty
    3.
    A potem zdaje wprowadzono "wlasciel" takze wg diet dla pracownika

    A jak to jest teraz?

    Pozdrawiam - xxx

  • 3. Data: 2005-09-05 21:02:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2005, Mariusz_M wrote:

> [...]
    > KUP). Do tej pory wpisywałem VAT w zakupy - niedawno ktoś mnie oświecał, że

    Nie wolno.
    Wytłumacz mi coś jeszcze: ty masz wykazany VAT w f-rach za hotel,
    a nie wg. art. 119 jak Kasia pisze w poście obok ??
    Bo do V.2004 to pytań nie mam.

    > Jeśli faktycznie nie wolno to jak z tego wybrnąć żeby nie składać VAT7 od
    > początku roku ??

    "nie widzę wyjścia".
    Ja już kiedyś z powodu coś 6 zł przeoczonego przychodu z odsetek
    składałem korektę PIT za 3/4 roku to ty możesz się VATem wykazać ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-09-05 21:06:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2005, xxx wrote:

    > Na samym poczatku VATu bylo tak, ze mozna bylo odliczac VAT od hoteli, takze
    > faktury za np. kanajpe hotelowa, itd. (do wysokosci rachunku, a nie diet -
    > bo te dotyczyly tylko pracownikow, a nie wlascicieli)

    Blurp... stop.
    Diety przysługują pracownikom kiedy NIE MAJĄ RACHUNKU (faktury).
    Na zafakturowany pobyt pracownikowi pokrywa się 100% kosztów.
    Prowadzący DG takoż nie ma limitu na zaliczenie w KUP.
    I oczywiście nigdy nie miał prawa do "ryczałtu noclegowego".

    > 2.
    > Potem wprowadzono zakaz odliczania VAT od "hoteli", wszystko w koszty

    Tak.

    > 3.
    > A potem zdaje wprowadzono "wlasciel" takze wg diet dla pracownika

    IMO zakręciłeś :) (i zapodaję sugnaturkę wersji extra celowo
    bez separatora).

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 5. Data: 2005-09-06 10:13:24
    Od: kasia <k...@t...autograf.pl>

    Hotele wykazują Vat na fakturach, szczególne zasady rozliczania się z
    marży i wystawiania faktur bez VAT dotyczą świadczenia usług turycznych
    a nie noclegowych.

    K.

  • 6. Data: 2005-09-06 12:18:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2005, kasia wrote:

    > Hotele wykazują Vat na fakturach, szczególne zasady rozliczania się z marży i
    > wystawiania faktur bez VAT dotyczą świadczenia usług turycznych a nie
    > noclegowych.

    Thx. Ostatnio rezerwowałem hotel przez biuro turystyczne i to
    pewnie dlatego.

  • 7. Data: 2005-09-06 16:36:04
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Mon, 5 Sep 2005, Mariusz_M wrote:

    > Nie wolno.
    Jasny gwint :-(
    A można jakąś podpórkę prawną ? tak dla spokoju samego siebie

    > Wytłumacz mi coś jeszcze: ty masz wykazany VAT w f-rach za hotel,
    Tak mam normalną FV z VAT 7%

    > "nie widzę wyjścia".
    > Ja już kiedyś z powodu coś 6 zł przeoczonego przychodu z odsetek
    > składałem korektę PIT za 3/4 roku to ty możesz się VATem wykazać ;)
    Już raz składałem korektę (w maju od stycznia br.) i nie chcę kusić złego...

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/

  • 8. Data: 2005-09-07 07:01:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2005, Mariusz_M wrote:

    > Jasny gwint :-(
    > A można jakąś podpórkę prawną ? tak dla spokoju samego siebie

    ...kiedy ostatnio czytałeś ustawę o VAT ? ;)
    Art. 88.
    1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego
    nie stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    [...]
    4) usług noclegowych i gastronomicznych, z wyjątkiem:
    a) przypadków, gdy usługi te zostały nabyte przez podatników
    świadczących usługi turystyki[...]

    > Już raz składałem korektę (w maju od stycznia br.) i nie chcę kusić złego...

    Cóż ci powiedzieć... właśnie mam kontrolę (US) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-09-07 10:42:35
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Cóż ci powiedzieć... właśnie mam kontrolę (US) :)

    Powaznie ?? I jak jest, jak jest ??? ;D

    marekz

  • 10. Data: 2005-09-07 16:14:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Sep 2005, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Powaznie ?? I jak jest, jak jest ??? ;D

    Wczoraj znienacka mnie dopadli (mam księgi w domu) i wręczyli
    upoważnienie przeprowadzenia kontroli stanowiące jednocześnie
    "powiadomienie", w dwie osoby (pan z panią).

    Dziś odbyło się "posiedzenie nad księgą" - papierek po papierku,
    cały kontrolowany rok (2004)...
    Zdumiałem się dwa razy: tym że w sumie niczego nie podważali (a ciekaw
    byłem, bo np. dyskutowane niedawno na grupie przelewy z konta DG
    na osobiste mam w KUP - nawet sobie argumenta wieczorkiem
    przemyśliwałem na te 20 zł ;)) i tym że znaleźli numer nieprawdo-
    podobny: nie podejrzewałbym się że mogę dwa razy zaksięgować tę
    samą fakturę kosztową :) (nawet wiem jak to mogłem wygenerować,
    bo generowałem w Excelu - ale że nie przyuważyłem na wydruku dwa
    razy takiej samej kwoty to bym powiedział że niemożliwe).
    Kwota umiarkowana, plus jeszcze jeden błąd - w innej f-rze kosztowej
    kwota "z powietrza" (inna niż na f-rze, wyższa). Do tego jedna
    faktura kosztowa (telefon) niezaksięgowana - przyuważyłem jak
    sortowałem do przeglądu że przełożyłem (z powodu VATu) do kupki
    z 2005 i zapomniałem wpisać w 2004 do grudnia więc też zapodałem
    do listy niezgodności :] (bo na mój plus).
    Zakładam że głowy za to nie urywają :>
    Zajrzeli do umów, chcieli dokumentów rejestracyjnych i zgłoszenia
    wyboru "19%", EST i EW "tak dla porządku" (w kontrolowanym okresie
    nie miałem odpisów), kopię KPiR wydrukowałem (wzięli), porobili stosik
    notatek i na razie starczy.
    Jakieś pytania o charakter DG (co ja właściwie robię :)) też
    były, wynotowali kto to był klientem (jak sądzę losowo przeglądają
    później faktury do "krzyżówek" - czy ktoś o którejś nie zapomniał :)).
    W sumie sprawnie, grzecznie.... a co dalej to się okaże.

    Z powodu wyczerpania stosika papierów do przegladania :) reszta
    w przyszłym tygodniu - raczej już w US (pewnie jakieś wyniki
    kontroli itp). Koledzy z byłej pracy zapowiedzieli że jakby co
    to będą mi paczki żywnościowe posyłać :)
    BTW:
    Do 16. bm żaden ZUS mi nic nie zrobi bo mam "kontrolę w toku" ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)