  • 1. Data: 2002-03-21 09:06:56
    Temat: VAT od darmowych programów???
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Wczorajsza GP puściła znowu kaczkę, strasząc koniecznościa
    odprowadzania 22% VAT od darmowych programów.
    Może ja głupia jestem, ale dla mnie ta argumentacjia kupy sie nie
    trzyma i zachacza o lekka paranoję.
    Sami przeczytajcie:
    http://www.gazetaprawna.pl/numery/05602-661/aktualno
    sci.html?ID_GPOL2=3554

    Co o tym myslicie?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-03-21 09:16:44
    Temat: Re: VAT od darmowych programów???
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    czy mozna wystawic fakture na 0 zl?

  • 3. Data: 2002-03-21 10:05:29
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Nie wiem czy jest to kaczka czy nie ale jeśli twórcą pomysłu na
    opodatkowanie darmowych programów jest Belka to nie zdziwię się gdy coś
    takiego zrobią .Co prawda pozostaje pytanie jaką kwotę wtedy opodatkować ?
    Jolka

  • 4. Data: 2002-03-21 10:34:19
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl> napisał w
    wiadomości news:a7cb6i$6d2$1@news.tpi.pl...
    > takiego zrobią .Co prawda pozostaje pytanie jaką kwotę wtedy opodatkować ?

    No właśnie. Jaką cenę i jaką ilość zastosować? Czy jak ktoś z zagranicy
    ściągnie ten program to jest export? Czy ma znaczenie, że taki freeware jest
    ściągany z serwera zagranicznego, czy polskiego? Czy ważne, jaki paszport ma
    autor, czy też gdzie mieszka?
    Tego IMO nie da się wyegzekwować. A gdyby nawet, to któremu studentowi, czy
    nastolatkowi piszącemu freeware zechce się bawić w udostępnianie programów
    czy może nawet pisacnie?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-03-21 10:38:11
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > No właśnie. Jaką cenę i jaką ilość zastosować? Czy jak ktoś z zagranicy

    "(...) No i tu nie zabrakło fantazji. Urząd skarbowy wycenił darmowe
    oprogramowanie, odnosząc jego "wartość" do ceny Windowsa NT
    (przy wycenie Linuksa) i Microsoft Office'u (w stosunku do
    Star Office'u). (...)"

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_001207/prawo/prawo_a
    _6.html

  • 6. Data: 2002-03-21 10:53:46
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Miałem na myśli trochę innego newsa w tym temacie (to co podajesz, to bardzo
    stare dzieje):

    http://podatki.onet.pl/1079473,prasa.html
    Albo link podany wcześniej do GP

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-03-21 10:54:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Maddy" <m...@i...pl> wrote in message
    > Wczorajsza GP puściła znowu kaczkę, strasząc koniecznościa
    > odprowadzania 22% VAT od darmowych programów.

    VAT od darmowych programow to nie taka znow glupia sprawa. Diabel, jak
    zwyklw,
    tkwi w szczegolach.

    W przypadku zwolnienia z VAT darmowych programow, jesli firma oprocz
    "komercyjnych" produkowalaby tez programy "free" lub "GNU",
    to US moglby sie przyczepic czy KOSZTY poniesione sa wylacznie na rzecz
    sprzedarzy opodatkowanej, czy tez na potrzeby opodanej i zwolnionej.

    W przypadku objecia stawka 22% CALOSCI oprogramowania, ten problem "znika",
    pojawia sie natomiaet nastepny. PODSTAWA OPODATKOWANIA.

    CZy program wydany z licencja GNU jest "tego samego rodzaju", co program
    "komercyjny",
    z platna licencja, lecz darowany, czy tez nie jest, lecz jest produktem
    INNEGO rodzaju,
    ktorego NORMALNA cena wynosi 0, wiec i podstawa opodatkowania wynosi zero.

    jest tez problem kto i DLACZEGO ma ten VAT wplacac.
    Licencja GNU pozwala kazdemu za darmo zainstalowac dowolna ilosc kopi
    z dowolnego nosnika. jak "producent" ma obliczyc ilosc zainstalowanych kopii
    ?

    Jest tez inny smaczek. Wbrew pozorom licencja free i licencja GNU to nie
    taka sobie inna odmiana licencji, jest PODSTAWOWA ROZNICA. W przypadku
    pozostalych licencji sa 2 strony. UZYTKOWNIK MUSI oplacic SPRZEDAJACEMU
    oplate.
    "licencja" free i GNU nie ma drugiej strony. jest oswiadczeniem woli tworcy,
    ze KAZDY KTO CHCE moze sobie korzystac NIE INFORMUJAC O TYM TWORCY, dokad
    zachowuje pewne zasady.
    Licencja stanowi jedynie zbiror zasad, ktore nalezy zachowac by mozna bylo
    korzystac
    z programu jak z dobra wolnego.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-03-21 10:58:44
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.gazetaprawna.pl/numery/05602-661/aktualno
    sci.html?id_gpol2=3554

    "Usłyszeliśmy tylko, że każdy program jakąś wartość ma."

    Niedługo będziemy płacić podatek za słońce, powietrze, oglądanie budynków,
    dotykanie poręczy, występów ulicznych teatrów, grajków, przejeżdżających
    samochodów itp. W końcu wszystko ma jakąś wartość.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-03-21 11:08:33
    Od: Marek Ciesielski <m...@e...net.pl>

    On Thu, 21 Mar 2002 11:05:29 +0100, "Pikorska Wiola"

> [...]
    >takiego zrobią .Co prawda pozostaje pytanie jaką kwotę wtedy opodatkować ?

    Moze zatrudnie sie w US bo mam jeszcze pare "inteligentnych" pomyslow.
    Mozna przykladowo opodatkowac bezrobotnych bez prawa zasilku - w koncu
    ogolnie wiadomo ze jak ktos zarabia 0PLN to powinien umrzec z glodu, a
    jak zyje to znaczy ze zarabia ;-) a jak zarabia to niech placi podatek
    dochodowy od np. sredniej krajowej... i jeszcze dowalic 50 000 PLN
    kary za ukrywanie dochodow.
    Wiadomo, ze lud bedzie protestowal, to sie wysle Tobera, zeby w TV
    powiedzial, ze to jest walka z "szara strefa" i cool.

    Inne pomysly zostawiam sobie, bo wcale nie jestem pewien, czy
    "cwiercinteligenci" decydenci zrozumieja ironie zawarta w tym
    poscie...

    pozdrawiam,
    --
    Marek Ciesielski

    \ | ___|
    |\/ | | m...@k...chip.pl

  • 10. Data: 2002-03-21 11:48:12
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Niedługo będziemy płacić podatek za słońce, powietrze, oglądanie budynków,
    > dotykanie poręczy, występów ulicznych teatrów, grajków, przejeżdżających
    > samochodów itp. W końcu wszystko ma jakąś wartość.

    ... i za czytanie/pisanie do grupy pl.soc.prawo.podatki
    bo ma bardzo dużą wartość.

    Piotr