  • From: "Marek" <d...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT we wspolnocie
    Date: Fri, 31 Oct 2003 00:59:30 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0310300753310.-40840461@k6-2.port
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > a "za wodę" z terminem płatności). Oczywiście mogę się
    > jeszcze mylić :]
    > I *oczywiście* najzdrowiej dla wspólnoty będzie jeśli będzie
    > stosowała "prostą refakturę" (tj. bez narzutu) - bo inaczej
    > może się zdziwić że nie będąc spółką wodną nie ma prawa
    > sprzedawać wody ;> :) - zresztą na stronie inforu - nie
    > pamiętam czy w cytowanym artykule czy obok - jest wyraźna
    > sugestia żeby (właśnie) refakturować.
    > Bo na sprzedaż prądu trzeba być "oakcyzowanym", na sprzedaż
    > wody mieć zezwolenie a na sprzedaż usług telekomunikacyjnych

    To w końcu wychodzi, że sprzedaży nie ma:-)
    Ponadto, żeby sprzedawać właścicelom media należałoby zawrzeć z nimi umowy
    na dostawę owych mediów.

> [...]
    > Jeśli wspólnota będzie uprzejma dość, to może łatwo
    > rozwiązać (IMO) problem tym właścicielom: wziąć od
    > właściciela gwarancję (weksel ?) terminowej płatności,
    > a umowy pozawierać z najemcami.

    > A niby jak, skoro jest tylko jeden rodzaj, "zwykły" (VAT-7) ?
    > Przeczytać 1200 postów spośród wylosowanych wyników zapodania
    > do groups.google -> zaawansowane: grupy .podatki i hasła
    > "deklaracja OR deklarację OR deklaracje VAT-7 OR VAT" !

    > Jak wyżej, zacytowałem :)
    > Oczywiście tylko AFAIK & IMO, jako że ani doradzcą nie
    > jestem ani CITu nie rozliczam - acz sądzę że VAT to wszyscy

    W małych wspólnotach nie ma problemu z VATem bo można skorzystać ze
    zwolnienia. Jednak dla tysięcy dużych wspólnot to jest produkowanie zbędnej
    makulatury bo jeśli jedynymi przychodami wspólnoty są wpłaty od właścicieli
    to w końcowym rozliczeniu VATu nie będzie do zapłaty ani do zwrotu.
    Może wypowie się ktoś z dużej wspólnoty - jak to u nich jest?

    Marek